Egy évvel ezelőtt hallhattunk először a Piaggio csoport legszemrevalóbb újdonságáról, az elektromos Vespáról. Akkor még csak tanulmányként állították ki Milánóban, most viszont végre elkészültek vele és a legfontosabb adatokat is elárulták róla. Az elektromos járművek létjogosultsága megkérdőjelezhetetlen a nagyvárosi közlekedésben, éppen ezért ésszerű döntés volt, hogy a világ legstílusosabb robogóit gyártó brand is beszálljon ebbe a buliba. Lássuk hát, mit kínál a legendás olasz gyártó!
A formavilág a Vespától megszokott módon őrzi az ősök klasszikus vonalait, ez teszi olyan elegánssá és szerethetővé. A Vespa Elettrica nagyszerű keveréke a hagyományos esztétikumnak és a jövő technológiájának. Olyan újdonságot kínál például, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználó okostelefonjával összecsatlakozzon a motor multimédiás rendszere és a motoros a műszerfalról kezelhesse a mobilját.
A leglényegesebb mégis maga az erőforrás. Az állandó teljesítménye 2 kW, az elérhető maximális teljesítmény pedig 4 kW. Ezzel a gyáriak elmondása alapján jóval dinamikusabb lesz az Elettrica, mint az 50 köbcentis benzines változat. A hatótávolsággal sincs probléma – egy feltöltéssel száz kilométer feletti távolságot motorozhatunk. Ha pedig a lítium ion akksik gyengülnének, nem kell mást tennünk, mint bedugnunk a motor csatlakozóját a 220-ba. Ezzel a nem túl bonyolult mutatvánnyal kevesebb, mint négy óra alatt fullosra tölthetjük az akkupakkot. A tervek között szerepel egy még komolyabb változat, az Elettrica X, amellyel akár kétszáz kilométert is gurigázhatunk egy kiegészítő generátor segítségével.
Első körben a fotókon látott különleges, fémes szürke színben lehet majd megvásárolni a Vespa Elettricát – a további, kiegészítő színeket a vásárlók saját maguk állíthatják majd össze. A jármű gyártása Pontederában történik, innen szállítják majd mindenfelé a 2018-as modelleket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »