Az EICMA ugyan csak néhány nap múlva nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt, mégis már ma este elindulnak a hivatalos sajtótájékoztatók Milánóban. Így igazából csak órák vannak hátra, és kezdetét veszi a leginkább várt motoros seregszemle. A következő napokban kis túlzással aludni sem lesz ideje annak, akit érdekelnek a legújabb modellek. A KTM elébe ment mindenkinek, és hivatalosan lerántotta a leplet egy olyan gépről, amit Milánóban élőben is kitesznek. A lepel lerántása igazából három fotó közzététele formájában történt, az azokon látható motor pedig a 790 Adventure.
A motor műszaki alapja a már elég jól ismert 790 Duke, amelynek utcán futó tesztpéldányát is láthattuk. Így a blokkról nagyjából vannak sejtéseink: soros kéthengeres, 800 köbcentiméteres erőforrás két változata 97 és 115 lóerőt ad majd le – minden esély megvan rá, hogy ezekkel érkezik majd a kalandmotor változat is. Innentől azonban minden más eltér: hosszabbak a rugóutak, nagyobbak a kerekek, több az idom.
Természetesen nem tudjuk, mennyi marad majd meg ebből a prototípusból a széria modellre, de amit itt látunk, az nagyon sokat ígér. Szemre 21-es és 18-as kerekek vannak a motor alatt – így valós tudású, komoly terepgumiból is bőven válogathat majd a tulajdonosa. Nyilván nagyobb lesz a tank – ennek mérete a fotók alapján nehezen ítélhető meg, ahogy a rugózás hossza sem. A nagyobb szélvédőt is borítékolhatjuk. Az emelt sárvédőből pedig úgy tűnik: az off-road felhasználást tekintik elsődlegesnek.
A KTM 790 Adventure prototípusa inkább egy nagyra nőtt krosszmotorra hasonlít, mint egy túraendurora. Szembetűnik a sok burkolat – a kéthengerest gyakorlatilag nem is nagyon látjuk. A körülötte levő műanyag takaróelemek alatt jó esetben megfelelő védelemmel látták el a borulások könnyebb elviselése érdekében. A KTM kedden tolja az arcunkba újdonságait – így ezt a prototípust is.
Mivel számos versenytárs – a BMW, a Triumph és a Ducati is – most fogja bemutatni a 790 Adventure vadi új versenytársait, a KTM mondhatni hogy egy éves lemaradásban van. Legalábbis amennyiben tartják a szokásos menetrendet és a demó változat után csak ennyivel jön az utcai kivitel. Lehet, hogy most gyorsabbak lesznek?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »