Motoros szemmel nem tudok másként fogalmazni, mint hogy a BMW, a Honda és a Suzuki gyárt autókat is. Mintegy mellékesen – vethetnénk oda megelégedett látszatfelsőbbrendűséggel -, de azért fennen hordott orrunkba akkor is beleesnek a kis esőcseppek, amik aztán azt suttogják a fejünkbe, hogy valójában az a márka fő tevékenysége, a motorgyártás pedig egyfajta mellékvágány. Még ha a legszebb, legfinomabb, legművészibben kivitelezett is abból. A Yamahánál kicsit más a helyzet, hiszen az nem lep meg senkit, hogy remek hangszereket gyártanak. Na de egy négykerekű orrán a hangvillás embléma? Blaszfémia! Persze nem az, csak egy kicsit szokatlan a szemnek. Az idei Tokyo Motor Shown pedig ismét bemutatnak egy koncepció autót. Ismét, hiszen 2015-ben ezt a puskaport már egyszer ellőtték. Az viszont, hogy idén újra előveszik és büszke trófeaként körbehordozzák a nagyérdemű előtt, az azt jelenti, hogy komolyan is gondolják. Figyelem, a cikkben található képek illusztrációk, a két évvel ezelőtti állapotot mutatják. A jövő heti gigashow-n bemutatásra kerülő járgányt még titok övezi.
A vállalat nagyon készül arra, hogy idén ámulatba ejtse Tokyo népét – és ezzel együtt a világsajtót. Ennek érdekében pedig érdekesebbnél érdekesebb ötletekkel rukkolnak elő. Nemrég szót ejtettünk arról, hogy vannak elképzeléseik a mesterséges intelligencia és a motorozás élményének összekapcsolásáról. A MOTOROiDon kívül hallani lehet egy háromkerekű nagymotorról is. És akkor itt van nekünk a rendkívül kreatívan Sports Ride névre keresztelt négykerekű, amin lehet teli szájjal csámcsogni.
Akárhogy is, érdekes lesz az amit mutatnak. A 2015-ös koncepció képein még látni, hogy jól szétnéztek a konkurenciánál, hogy mit szeretnek az emberek. Látok én itt Alfás, Mazdás, Hondás megoldást, és lehet, hogy ez már összeesküvés elmélet, de mintha még Jaguar F-Type is lenne benne, éppen csak egy vonónyi. Nem baj ez feltétlenül, annak idején a rossz nyelvek szerint a Mazda MX-5 is úgy született, hogy szerettek volna gyártani egy olyan brit sportkupét, ami működik. Aztán tessék, miből lett a cserebogár. A 2017-es koncepciónál viszont már számíthatunk egy letisztultabb, homogénebb formára, valami sajátos kis attitűddel, amitől kifejezettem Yamahás lesz. Nem egyszerű valami ilyesmit kitalálni, de a kétkerekűek világában már bizonyítottak, szerintem menni fog nekik.
A Yamaha nem tévedt teljesen új területre, még ha ilyen emblémával nem is találkozhattunk négykerekű fajtársaink alatt. Hogy egészen pontos legyek a motorgyártásban van némi tapasztalatuk. A Fordnak egyes Taurus modelljeibe a kilencvenes években egy 3 literes, V6-os erőforrást szereltek, aminek a gyártója a Yamaha Motor Corporation volt. Jó is lett. Természetesen azóta elteltek az évek, és gyakorlatilag ami megváltozhatott, az megváltozott, de biztosan értékes tapasztalatokat szerezek akkoriban. Neves szakemberekből sincs hiány a project körül. A formatervet például az a Gordon Murray rakta le az asztalra, akinek a nevéhez olyan autók kapcsolódnak, mint a Mercedes-Benz SLR McLaren, és az autóversenyzős videó-játékok sztárja, a legendás McLaren F1 széria.
Iparági bennfentes pletykák alapján az erőforrás alapjául egy turbófeltöltős, háromhengeres szolgál, amit Motiv City Cartól kölcsönöznek, hiszen az a bevásárlókosár szintén Gordon Murray nevéhez köthető. Mint ahogy sok mással is összefüggésbe hozták már, amik főleg valamelyik motorkerékpárba való erőforrást említik, de ezeknek az igazságtartalmára valamivel kevesebb esély van.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »