Manapság, ha valaki meghallja a bolognai gyártó nevét, akkor azonnal a Panigale, Superleggera vagy a korszakalkotó Scrambler ugrik be neki. Pedig a Ducati sikertörténete egykoron nagyon sok évvel ezelőtt, a legnagyobb világégés utáni években egy végtelenül egyszerű, kerékpárokat motorizáló robbanómotorral kezdődött. Az akkor méltán híressé vált Cucciolo nevű erőforrás megérdemli, hogy megemlékezzünk róla.
A típus neve magyarosítva elég barátságos, ugyanis kölyökkutyát jelent. A névválasztásnak pedig szintén megvan a története: a kiskutyák ugatására hasonlító kipufogóhang miatt kapta ezt a találó elnevezést. A gyártás és a forgalmazás azonnal Olaszország felszabadulása után, 1946-ban elindult. A 49 köbcentiméteres blokkocska könnyen adoptálható volt a kerékpárokra, így hamar népszerű is lett. 1952-re már 200’000 eladott darabbal büszkélkedhetett a cég, és ezen siker nyomán indult első teljes saját járművük, a 48 gyártása – természetesen azt is a Cucciolo blokk hajtotta.
Az eredeti erőforrásokból a jelenkort nagyon kevés példány élte meg, Európán kívül végképp nagyon ritkák. A képen látható jármű tulajdonosa a michigani Del Thomas, aki 2013 óta az Analog Motorcycles nevű custom motorépítő csapat ügyfele. Del számára korábban már két Ducatit is épített a vállalkozás – egy Indiana és egy GT860 -, amik egy 1968-as Scrambler mellett állnak a garázsban. Az évek során belevágtak egy igazi “board track” stílusban megálmodott pályagép elkészítésébe is, ami aztán Del üzletének díszévé vált.
Delnek minden korszakból van egy kétkerekűje, ez alól volt kivétel az 1950-es évek. Ezen egyértelmű volt, hogy változtatni kellett – a választás pedig a Ducati egykori első erőművére, az apró kis Cucciolo blokkra esett.
A jármű kapott egy Kingfisher Blue fantázianévre hallgató fényezést, valamint korhű fém- és réz alkatrészeket. A módosított távtartóknak és az egyedileg gyártott, korhű tanknak köszönhetően már elfért a vázban az apró erőforrás. Akkoriban a Cucciolo blokkok adoptálásánál a váltós megoldású hajtás még nem volt elterjedt – csak a Ducati 48-nál jelent meg a három sebességes erőátvitel a pedálok elhagyása mellett. Viszont az Analog Motorcycle műhelyében ezt is elkészítették, méghozzá a motor íveit tökéletesen követő áramvonalas megoldásokkal.
Érdekes, hogy a motor az első- és hátsó féket egyszerre működtető rendszert kapott, valamint ötvözve a modern megoldásokat, az ülés alá rejtett akkumulátor segítségével LED világítással lett felszerelve. Több neves cég is beszállítóként vett részt a projektben, mint például a Biltwell Whiskey, a Magura vagy a Please be seated.
Természetesen minden elem a tökéletesség jegyében készült, a motor koronaként pedig az eredeti Cucciolo logót viseli tankja oldalán. Del azt mondja, gyűjteménye ezzel a csodás darabbal lett teljes – azt hiszem, ezt nevezik szenvedélynek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »