A Realmore találta ki a cuccot és DAQRI Smart Helmet a teljes becsületes neve. Mivel a valóságra vetíti rá az infókat a felszerelés, itt nem is VR-ról (virtuális valóságról) hanem inkább AR-ről (vagyis “augmentált” valóságról) beszélünk. A sisak elején nem egy plexi található, hanem egy képernyő, avagy HUD (heads up display). Ez pedig minden releváns telemetriai adatot kijelez a motorról. Mivel hőkamerával is felszerelték, akár egy pillantás alatt leolvasható például a motor vagy a gumi hőmérséklete. Sőt, az elektronikai gondok kibogozása is jelentősen lerövidülhet, mivel elég ránézni az adott csatlakozóra és a cucc rögtön tolja az arcunkba a pin-ek számozását. Aki szenvedett valaha hasonlóval, az igencsak tudná értékelni az ilyen újítást.
Nem biztos, hogy okos döntés lenne az éles versenyeken minden szerelő fejére rátenni a sisakot, de ezt az Apriliánál is tudják. Egyelőre csak egy szerencsés viselte a boxutcában a prototípust. Verseny közben olyan hasznos infókkal is tud szolgálni a VR bukó, mint a körök száma vagy az üzemanyag mennyisége. De akár a megfelelő keverékű gumi kiválasztásában is segíthet. Mindez önmagában persze kevés egy verseny megnyeréséhez, de mondjuk a pitben elkövetett emberi hibákat jelentősen csökkentheti. Ez pedig máris időben mérhető javulást eredményezhet.
Ez az egész elsőre eléggé meredeknek tűnik, igaz? De tíz évvel ezelőtt gondolta volna bárki, hogy mára teljesen hétköznapi dolog lesz VR szemüvegben hadonászni a nappaliban? Hogy mennyire fog elterjedni a versenysportban ez a technológia, az persze még erősen kérdéses. Mi mindenesetre kíváncsian várjuk a fejleményeket.
Azért mókás lenne, ha pár év múlva a box utcákba pillantva csak ilyen sisakos droidokat látnánk rohangálni. Akik mindenről mindent azonnal tudnak…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »