Hízókúrán van a Kawasaki legkisebb, belépőszintű modellje. Z400 lesz a Z300-ból a képek tanulsága alapján, esetleg Z420. Ezt egészen pontosan megmondani nem lehet, ugyanis egyelőre annyira rossz minőségű kép van csak a motorról, hogy annak a kikockázása inkább csak feltételezésekre ad lehetőséget, mint bizonyosságra. Inkább arra kérem a kedves olvasókat, hogy segítsenek megtippelni, hogy mi van arra a táblára írva. Ez az igazi kémfotó gyerekek, nem az, amikor szólnak néhány ismerős fotósnak, hogy merrefelé kellene kóricálni.
A Milwaukee helyi híradó vette fel, hogy a Kawasaki az új motorjaikhoz reklámot forgat. Persze az útlezárások, a forgató stáb jelenléte, amint két parkoló motort filmez, elég feltűnő lehetett. Legfőképpen, hogy a japán gyár képes volt odatrollkodni a Harley-Davidson otthonába, ami elképesztő punkság. Imádom.
Sajnos a motorok a képeken csak jobb hátsó szögből látszanak, ami azért sok kérdést hagy nyitva. De az a kevés amit látunk arra enged következtetni, hogy az új jövevény a nemrég még körbeszeretett Z300 utódja lesz. A villák, a hátsó futómű és a motor megjelenése is arra utal, hogy az új 400-as nem a japán belpiacos Ninjával mutat rokonságot, hiszen az inkább egy könnyített változata a 650-es nagytestvérnek.
A motorblokk viszont nem valószínű, hogy az eddig ismert 300-as sorkettes egyszerűen megnövelt változata lesz. Már csak azért sem, mert annak a gyökerei egészen a korai nyolcvanas évek beli GPZ250-ig nyúlnak vissza, szóval nem egy friss konstrukció. Ha pedig ezt figyelembe vesszük, akkor egy ekkora hízást már nem biztos, hogy elbírna a kialakítása.
Minden esetre nem biztos, hogy az itthoni piacon tarolni fog egy ilyen méretű motor, hiszen sokunkban ott van az előítélet a 400-as motorokkal szemben. Igen, azoknak a motoroknak a kétséges nevű örökségéről beszélek, amiket hozzánk is konténerben hordtak be, amik a nagyköbcentis motorok kicsi bénácska testvérei voltak. Na nem mintha nem lettek volna szerethetőek – nekem is volt egy – de sokan szembesültek a nehézkesebb alkatrész ellátottsággal, vagy éppen a hűvös időben rejtélyesen nehezen induló motorokkal. A rossz beidegződéseket pedig nem könnyű feloldani.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »