A felmérést a kimondottan motoros biztosításokra szakosodott Devitt Insurance biztosító végeztette el Angliában. Kétezer autóvezetőt kérdeztek meg. Olyanokat, akik napi szinten autóval járnak munkába valamelyik nagyvárosban, így rendszeresen araszolnak a dugóban a reggeli és a délutáni/esti órákban is. Az eredmény ránk nézve is érdekes, mert tettek fel nekik kérdést a motorosokkal kapcsolatban is. Akit egyébként nem zavar, hogy más motorozik, az a sűrű forgalomban vánszorogva meglepően magas arányban lesz komoly mértékben irigy a kocsisorok között vidáman előreguruló motorok vezetőire.
Nézzünk konkrét eredményeket! Mindjárt egy egész durvát: a munkavállalók heti szinten átlagosan 29,6 percet késnek el a melóból a forgalom miatt. Ez pedig horribilis – 203’846’153.- font (átszámolva pontosan 67’880’768’949.-, vagyis közel 68 milliárd forint) – veszteséget okoz a gazdaságnak. (Nem írják milyen időszakra számolva, de bízom benne, hogy éves és nem heti szinten.) A megkérdezettek közel 13 százaléka késett már le állásinterjút és ezzel bukott el biztosan egy új munkahelyet a dugók miatt. 32,3 százalék osont már be titokban a melóba azért, mert nem időben érkezett.
Végezetül jöjjön a lényeg: 27,8 százalék rendszeresen irigy a motorok vezetőire, amikor ő tehetetlenül üldögél az autójában, azok pedig elgurulnak a sorok között. Annyira felidegesítik magukat, hogy átlagosan 34,2 perc kell nekik a munkába érkezés után, hogy lenyugodjanak és érdemben dolgozni tudjanak. (Privát véleményem: ezzel még nagyobb az okozott kár, mint a fenti amúgy is horribilis összeg.) Az egész némi magyarázatot arra az általunk is ismert jelenségre, amikor egy autós csak azért igyekszik kicsit arrébb húzódni a sávjában, hogy az érkező motoros ne férjen el. A dolog ugyan szerencsére nem gyakori, de azért csak-csak előfordul mostanság is. Hogy ezek fényében miért nem vesznek legalább egy melóba járós robogót az érintettek – pláne miért nem kezdenek el rendesen motorozni? -, az végképp érthetetlen. A robogó egyértelmű előnyét mi is leteszteltük.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »