Idén ismét június 25-én rendezik meg a világ egyik leghíresebb hegyi versenyét, a Pikes Peak-et (PPIHC). A Sziklás-hegységben egészen pontosan 156 kanyarral kell a versenyzőknek megküzdeniük közel 20 kilométeren át. A legendás versenyt sok minden nehezíti. A felhők közé vezető futam ma is nagyon komoly vezetői tudást igényel – ehhez érdemes megnézni korábbi cikkünk videóját. A felvétel ugyan 2012-es, de ma is döbbenetes az a tíz perc, amíg a 120 fölötti átlagsebességű száguldás tartott.
Azért, hogy a biztonsági intézkedéseket növeljék a versenyen, a Ducati észak amerikai importőre a Squadra Alpina nevezetű programjával támogatja a versenyzőket. Ennek keretében idén a korábban háromszor is diadalmaskodó Ducati Multistrada mentőmotorok állnak majd rendelkezésre. Az ötletet a Man TT-ből merítették, ahol a marshallok sportmotorokkal hasítanak a pályán. Gyakran megesik, hogy elsőként érnek ki egy baleset helyszínére. Az életmentő beavatkozásokra felkészített Multistrada EMT-t Dr. Gray Klein fogja meglovagolni, aki már régóta a PPIHC orvosi és biztonsági csapatának vezetője. Egy másik Ducati mentőmotort pedig Duxon Milan nyergelhet fel, aki a Nemzeti Gárdánál mint légi mentős dolgozott, és már húsz éve sürgősségi orvos.
“Azt tapasztaltuk, hogy azok a versenyzők, akik a Race Smart programban részt vettek és támogattuk őket, javítani tudtak az eredményeiken. Ugyanis sokkal magabiztosabban versenyeztek végig a célig.” – nyilatkozta Jason Chinnock, a Ducati North America vezérigazgatója. – “2017-ben tovább javítjuk a résztvevők biztonságát azáltal, hogy motoros segítőket vetünk be. Hiszen ők tudnak leggyorsabban reagálni a pályán történt baleseteknél. Ez különösen fontos, amikor a csúcsig akár húsz kilométert is meg kell tenniük a mentőegységeknek.”
Az EMT programon túl a Ducati kibővíti a Race Smart programját a Pikes Peak hegyi versenyen, így a négy keréken induló versenyzők számára is lesznek a felkészülésben segítő edzők.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »