Az angliai Snettetron versenypályáján rendezett nyílt napon igazi horror baleset történt. Ráadásul egy kívülálló pilóta gépére szerelt akciókamera rögzítette az egészet, így tökéletesen rekonstruálható a brutális balszerencse sorozat – amelynek a vége azért mégis szerencsés lett. Legalábbis – hogy lelőjem a poént – mivel az amúgy ártatlan pilóta még a nyeregben elájult, majd a hatalmas tempójú bukás után mégis sértetlen maradt, talán mindkét jelző megállja a helyét.
Annyi történt, hogy az egyik pályán haladó motor sérült idomokkal közlekedett. Vélhetően egy korábbi bukás után csak úgy tessék-lássék összedrótozták, ahogy amúgy az teljesen megszokott. Csakhogy az egyenesben becslés szerint 225-250 kilométer/óra volt a tempó, így a motor bal oldaláról egy hatalmas darab a burkolatból levált.
A leszakadt idomot rögtön el is vitte a menetszél. És itt jön a balszerencse: a sodródó plasztik telibe találta a mögötte érkező Josh Boydot, aki azonnal elvesztette az eszméletét az ütéstől. Valószínűleg anélkül, hogy bármi fogalma lett volna, mi is történt valójában.
Innentől a motorja csak sodródott a fizikai erők kénye-kedve szerint. Végül a pálya melletti füvön is áthaladva telibe vert néhány terelő elemet, majd komolyan megsérülve megállt. Josh azonban – innentől pedig már a mázli dolgozott – még az aszfalton leesett a nyeregből, így a füvön csúszva anélkül állt meg tehetetlen teste, hogy bárminek komolyabban nekiütközött volna. Így aztán valóban karc nélkül úszta meg az esetet – amely amúgy hihetetlen az egész folyamat után.
Josh Boyd teljesen ártatlanul szenvedte el a balesetet. Amelyet ugyan ő maga megúszott, de BMW-jéről ugyanezt már nem mondhatjuk el. A masina komolyan sérült. A versenypályák szabályai szerint pedig hiába állapítható meg a felelős, a helyreállítás anyagi terheit mégis a sérült motor tulajdonosa kell hogy állja. Így egyik cimborája, Becki Ward egy Gofundme kampányt indított a megsegítésére. A célja összeszedni azt a körülbelül 5’000.- fontot (1,8 millió forint), amiből helyre lehet állítani az S1000RR-t.
A felhívásra három nap alatt a tervezett összeg bő hatva százaléka be is folyt. 68 adakozás futott be 5 és 300 font között. Az egész történetet talán az egyik támogató, a 10 fontot küldő Mike Kent szavaival lehet zárni: “Ott voltam Snettertonban. Ennek a dolognak nem lett volna szabad megtörténnie! De ez is azt bizonyítja, hogy amikor eljön az idő, akkor nincs mese… Remélem hamarosan újra találkozunk kint a pályán! Ne várj a lottó nyereményre, a szerencsédet egy időre felhasználtad!”
Hogy felidézzünk egy korábbi, hasonlóan mázlis esetet: amennyiben még nem láttad, milyen amikor a pályán szembe repül veled egy BMW S1000RR!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »