A 2018-as modellév egyik első bejelentése a Hondától az új NM4 Vultus amerikai piacra való visszatérése. Ez az a különleges motor, amely szerepel (kicsit felspécizve) a Scarlett Johansson főszereplésével készült Ghost in the Shell filmben. A modell koncepció formájában a 2014-es Osaka Motorkerékpár Show-n debütált, provokatív és futurisztikus dizájnja megkülönbözteti a többi típustól. Az azóta eltelt években Japánban – elsősorban a szokatlan stílusú megjelenésének köszönhetően – kisebb kultusza alakult ki. Az USA-ban pedig a nemrég bemutatott film jó apropó a piacra való visszatérésnek, noha igazi műszaki újdonság nem bonyolítja majd a modellt.
A Honda időről-időre előrukkol eredeti stílusú modellekkel, mint például a Rune, a Big Ruckus és DN-01. Az NM4 ezt a hagyományt követi – a modell pedig bebizonyította, hogy egy dedikált fogyasztói szegmensben sikeres tud lenni.
Az alacsony súlypont lehetővé teszi, hogy a nagy teljesítményű, vízhűtéses 670 köbcentis, soros kéthengeres erőforrással hajtott motor kényelmes, könnyen kezelhető legyen. Az utasülés alakítható: felhajtva a vezető háttámlájának szerepét is betölti. Az idomok kiváló szélvédelmet biztosítanak, valamint négy különálló tárolórekesz is helyet kapott a motoron. A lábtartó széles és kényelmes.
A high-tech váltómű (Dual Clutch Transmission) normál és sport automata módot is tud, de manuálisan is kapcsolhatjuk a kormányra szerelt kezelőgombokkal. Ezt a 6 fokozatú váltót legutóbb a Honda X-ADV kaland robogóba szerelték – de számos más modelljükből is jól ismerhetjük. Az innovatív folyadékkristályos műszerfal személyre is szabható, valójában nincs műszaki újdonság. Így ősszességében a Batmobil kitűnő ingázó motor, amely akár kisebb túrákra is alkalmas.
A Honda NM4 Vultus 2017. júniusától lesz (egy év kihagyás után) újra elérhető az Amerikai Egyesült Államokban – a képeken is látható matt fekete metál színben, 11’300.- dolláros (mintegy 3,3 millió forintos) áron.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »