A boxermotoros BMW GS modellek mindig tökéletes partnerek voltak az elmúlt évtizedekben a világ meghódításához. Most azonban egy szériagyártás előtt álló modellt mutattak be, R1200GS xDrive Hybrid néven. Ezzel egészen új fejezetet nyitottak a GS sorozat történetében, megalkotva az első sorozatgyártású összkerékmeghajtású túraendurót a világon.
2015-ben eléggé sokkolt minket a Wunderlich kiegészítőgyártó cég R1200GS LC “Hybrid” kiadással. Itt gyakorlatilag ugyan ezt a megoldást mutatták be, kissé egyszerűbb kivitelben és oldaldobozokba rejtett akkupakkal. A Wunderlich megoldása 20 kilométeres óránkénti sebességig autonóm közlekedésre is alkalmas volt, és tolatni is lehetett vele. Az erőhöz viszont csak kicsit tett hozzá: összesen 156 lóerős rendszerteljesítmény állt rendelkezésre.
Idénre azonban megrázta magát a propelleres gyártó és igazán durvát alkotott. Behozta a motorkerékpáros iparágba a gyári hybrid megoldást. Ugye messzire nem kellett szaladni megoldásért, hiszen a BMW autós részlege igen erősen nyomul a hybrid hajtásban, sőt a villanyrobogójuk is eléggé jól szalad a világ naposabbik felén. Szóval fogták a BMW i battery-technológiát és valahova ( ez nem derül ki a sajtóközleményből ) eldugták a vélhetően kisméretű akkucsomagot.
Igen, nagyon. A vizes boxer eleve nem egy vérszegény mamimotor, de a 45 lóerős villanyhajtással együtt már 170 lóerő a rendszerteljesítmény! Ez már igazi nagypálya, az első hayabusánál is erősebb cuccot eredményez… Állítólag manuálisan és automatikusan is kapcsolható az összkerékhajtás, bár ezt nem teljesen értem, hiszen az automata üzemmódban gondolom hajt ha kell. Természetesen jó hybridhez méltó módon nem csak hajt az első kerékben elhelyezett agymotor, hanem termeli is az áramot.
Praktikus, hiszen az aktív visszatáplálás fékezőhatása miatt elhagyhatták az egyik tárcsát a motorról, így akkora súly spóroltak meg, hogy a gyáriak szerint nem lett nehezebb a csodamotor egy hagyományos GS-hez képest. Természetesen csak extrém módon üzembiztos cuccot mernek majd kiengedni a gyárkapun, ezért alaposan letesztelték: elmentek vele az északi sarkkörig és a befagyott Barents tengerhez is. A különleges képességek különleges gumiabroncsot is kívánnak: négyévszakos nagysebességű gumik feszülnek a felniken.
Hivatalos információk szerint 2017 második negyedévben kerülhet boltokba a korszakalkotó újdonság, és árat is akkor fognak velünk közölni. Mi alig várjuk, hogy a kezeink közé kaparinthassunk egy ilyen csodát és kivallassuk a homokban-sárban-aszfalton!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »