Melyik az a jármű, amely leginkább megtestesíti az olaszos dolce vita életérzést? Rengeteg válasz érkezhetne erre a kérdésre, két-, három- és négykerekűek egyaránt. De abban biztosak lehetünk, hogy az 1950-es évek után egyértelműen a Vespa volt a legjobb felelet. Nyilván voltak sportautó és sportmotor ikonok, de a nagy közönség számára ez az aprócska motor volt a legelérhetőbb és legegyszerűbb közlekedési eszköz. Egészen érdekes módon született: a második világháború után az addig hadiiparban tevékenykedő, azon belül is repülőgépeket gyártó Piaggio kénytelen volt profilt váltani. Mivel repülőket nem készíthettek, így valami újat kellett kitalálni, hogy a megmaradt alkatrészek se vesszenek kárba. Valójában ebből a kényszerből születtek az első Vespák, amelyet később a filmipar tett híressé. Audrey Hepburn és Gregory Peck a Római vakáció című mozifilmben egy 1951-es Piaggio 125-tel furikázott az olasz főváros hangulatos utcáin.
Mivel a márkát hatalmas felhajtás övezi, így nem csoda, hogy a régebbi példányok ára már az egekben jár, de az újak sem az olcsó robogózás alternatíváját nyújtják. Ennek megfelelően kell kezelni a legidősebb fennmaradt Vespa modell árát, amelyet a közelmúltban hirdettek meg egy aukciós oldalon.
A most árverezendő darab 1946-ban készült, a vázszáma alapján ez volt a harmadik legördülő modell. Az 1003-as számozású Vespát egy kétütemű 98 köbcentiméteres erőforrás hajtja, amelyhez háromsebességes váltót társítottak. A motor kinézete a korának megfelelően autentikus, de ennek ellenére teljes mértékben működőképes.
Az aukció még három napig tart, amelyet ezen a linken keresztül követhetünk. Ritkaságából, korából és státuszából kifolyólag nem csoda, hogy a licit folyamatosan emelkedik. Jelenleg 172’500 eurónál jár a legmagasabb ajánlat és 10’000 eurónként lehet emelni a tétet. Ez bizony már nem kispályás mutatvány, komolyan a zsebbe kell nyúlni, ha valakiben birtoklási vágy ébredt a legrégebbi épen maradt Vespa iránt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »