A következő levél landolt néhány napja az Onroad.hu postafiókjában: “Kedves Zsolt! Jelenleg 18 éves vagyok és a közeljövőben tervezem az A2-es jogosítványt letenni. Nyilván ehhez kell majd motort is keresnem – persze használtat, hiszen túl drágában nem tudok gondolkozni. Őszintén szólva szerelmes vagyok a Kawasaki ER-6n típusba. Tudom, hogy készítenek belőle 35 kilowattos változatot is, amely egyből jó lenne nekem. Érdekes módon a gyárilag így kiadott motorok drágábbak: míg a korlátlan jogsihoz való 700-800 ezer forinttól már van a piacon, addig A2-est csak 1-1,5 millió között találtam. Nem lehet egy korlátlan jogsihoz valót megvenni és azt szevizben átalakíttatni úgy, hogy forgalmi szerint is rendben legyen? Amennyiben ez megoldható, akkor vajon mennyivel jöhet ki az így kapott motor a legolcsóbb egymilliós A2-es ára alatt? Válaszodat előre is köszönöm, motoros üdvözlettel: Sáfrány Zsolt.”
A felvetés tulajdonképpen teljesen jogos. Hiszen ha belegondolunk, sokaknak az A2-es jogosítvány egy életkori kötelezettség a korlátlan vezetői engedély felé vezető úton. Viszont amennyiben arra az időre külön motort vesz, majd a “nagy A” megszerzése után azt lecseréli, elég sok benzinpénzt elkölt erre a mulatságra. Így teljesen logikus lenne olyan vasat keresni – Zsolt esetében ez a hosszú távú álommotor, a Kawasaki ER-6n -, amely aztán visszaalakítható, és immáron eredeti teljesítménnyel tovább élvezhető. Tényleg izgalmas tehát a kérdés, hogy egy ilyen terv megvalósítható-e, illetve ha igen, mennyiből. Természetesen szakember segítségét kértem: Barkó Attila, a Kawasaki Magyarország after sales managere válaszolt minden igényt kielégítően a feltett kérdésre.
“A Kawasaki gyártómű az európai Kawasaki modellek esetén lehetővé teszi a fojtó kitt beépítését hivatalos kereskedői/szerviz hálózatában, és ehhez megfelelőségi nyilatkozatot állít ki. A gyártómű a modellek dokumentációjában, variáns-verzió megjelölésként tünteti fel a 25, 35, 72 és 85 kW-os fojtó kittel felszerelhető változatokat. A fojtó kittek az injektoros járművek esetén fojtószelep határoló berendezések, melyek különböző mértékben gátolják a fojtószelepek szabad mozgását. Az ügyfelek által igényelt fojtás típus beszerelését dokumentáljuk az ügyfél, a hatóságok és a gyártómű irányába is. Az elkészített dokumentumok alapján a központi európai nyilvántartásba is bejegyzik a jármű teljesítmény állapotát és a módosítás alapján új CoC (Minőségi tanúsítvány) dokumentum kerül kiállításra, mellyel az ügyfélnek hivatalos vizsgabázisban (NKH) kell újból vizsgáztatnia motorját. Magyarországra csak teljesen nyitott verziójú Kawasaki járművek érkeznek, a fojtó kittek beszerelése minden esetben utólagos. A 2017. előtti modellekben (EURO 3 és korábbi) 100 lóerő fölött 72 kW-os, 100 lóerő alattiakra pedig 25 és/vagy 35 kW-os teljesítménykorlátozásra van lehetőség (mechanikai fojtó kit). Az átalakítás ára modellenként eltérő, körülbelül bruttó 10’000.- és 25’000.- forint közötti összeg. 2017-től (EURO 4-es modelleknél) csak 85 kW, illetve 35 kW-os teljesítménykorlátozásra van lehetőség (ezt új diagnosztikai eszközzel – K-VCI – ECU átprogramozásával érjük el). Ennek ára körülbelül bruttó 20’000.- forint.
A második oldalon az ügyintézés pontos menete és az eljárási díj összege is kiderül. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »