Természetesen nem egy gyári Kawasakira kell gondolni, amely majd 2017-ben fogja elvarázsolni a hengerszám-fetisiszta vásárlókat. Mindössze egyetlen példányban épült meg ez a mérnöki csoda, méghozzá már évekkel ezelőtt. Egy Simon Whitlock nevű angol úriember agyában fogant meg a túl sok ésszerűséget nem tartalmazó eszme: szeretne egy minden eddiginél több hengeres motorkerékpárt létrehozni. Mert nagyot álmodni, így a varázsszám a 48 lett.
Kiindulásnak Kawasaki KH250s motorblokkot választott. Mármint konkrétan tizenhat darabot. Ezekből rakta össze a nyolcas hengersorokat, amelyeket egyenként és külön működtetnek a Jaguar E-Type-ból származó gyújtáselosztók. Ki lehet számolni, hogy ezekből is hat kellett, ahogy légszűrűből is. A végeredmény egy filigrán, 4’200 köbcentiméteres kétütemű iszonyat lett. Az egész vezérlése tényleg egy csoda, ahogy az is, hogyan fut össze a hat hengersor hajtóereje egy BMW K100 váltójába, hogy onnan aztán a hátsó kerékre jusson.
Ennyi hengert persze életre kelteni sem egyszerű, így ezt nem bízták egy sima indítómotorra. Eredetileg egy 75 köbcentiméteres pitbike blokkot építettek a brutális erőforrás hátsó tetejére, és annak a teljes fordulaton leadott ereje forgatta meg a beindulásig a hajtóművet. Később a hírek szerint ezt lecserélték egy 125-ös robogó erőforrásra.
Az összesen 49 hengeres rettenet beindítása nem is a legegyszerűbb feladat. Először nézzetek meg egy gondtalan életre pöffenést. Érdemes fülelni, jól kivehető az indítómotor külön visítása. Íme:
Érdekesség, hogy Tinker Toy (“bádogos játék” szó szerint fordítva) névre keresztelt csoda egyszer meghirdetésre is került, azaz alkotója meg szeretett volna válni tőle. Vagy mégsem – ugyanis csekély 840’000.- dollárt kért érte. Így aztán a nyakán is maradt. Akit mélyebben is érdekel a technika és elég türelmes, annak mindenképpen javaslom megtekinteni utolsó filmecskénket, ahol öt évnyi állás után imádkozzák életre a 48 hengert.
Mit mondjak, nem volt egy könnyű menet… De az ilyen igazi jó értelemben vett nem normális emberek mégis valahol minden tiszteletet megérdemelnek, azt hiszem!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »