“Ami jó, azon ne változtass!” – tartja a mondás, ezért a Husqvarna 701 esetében a mérnökök rengeteg meeting és kávé után nagy nehezen rájöttek, mivel tudnák feldobni a népszerű modellt a 2017-es modellévre. A fejlesztések listája meglehetősen rövid, gyakorlatilag kizárólag a blokkhoz mertek hozzányúlni, a motor megkapta a családon belüli KTM Duke 690 erőforrását.
Az újonnan beépített erőforrás minden szempontból komoly előrelépés. Habár a lökettérfogat mindössze 3 köbcentiméterrel lett nagyobb, a megváltozott furat és lökethossz miatt a ménes száma 67-ről 74-re ugrott, amit egy ezressel odébb, 8’000 fordulat/percen engedhetünk szabadon vágtázni. Ezzel egy időben a piros sávot is odébb tolták ennyivel a fordulatszám-kijelzőn, szinte kéri majd a hosszú kigyorsításokat. Ugyanígy megnőtt a nyomaték, már 71 newtonméter áll rendelkezésre a főtengelyen 6’750-es fordulattól, ami könnyen ráhozza majd az idegzsábát a pályanapon a haverokra. Összehasonlításképpen: a jelenleg kapható Yamaha R6-os “mindössze” 63 newtonmétert ad le 10’500 környékén.
A mérnökök azonban túltolhatták a tervezőasztal mellett a kávét, az erősebb és pörgősebb motor egyben tisztább is lett, immáron csuklóból teljesíti az Euro4-es normát. Ezen felül elérték, hogy az egy hengeres légkalapács kevesebb vibrációval fárassza a motorost és nem utolsó sorban a szervizciklust is kitolták 10’000 kilométerig. Mostanában, amikor az emissziós követelmények teljesítése lassan kiheréli a korábban legendás blokkokat, ez abszolút megérdemli az álló ovációt.
A Supermoto-val egy időben annak édestestvére, a terepre szánt Enduro is megkapja az új szívet. Balgaság lenne azt gondolni, hogy a két motor között csak a gumi a különbség, a terepre szánt verzió nagyobb hasmagassággal és döbbenetesen hosszú 275 (!!!) miliméteres rugóúttal rendelkezik.
A 2017-es Husqvarna 701-es modellek már megvették a jegyüket a jövő héten kezdődő kölni INTERMOT kiállításra.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »