A hangvillások 2017-es évjáratú motorkerékpárjai közül hiányozni fog kettő, amelyek idén még megtalálhatók a szalonokban. Ráadásul két közkedvelt és nagyon régóta forgalmazott, komoly névvel rendelkező gépről van szó: az XT-660Z “kis” Teneré és az XJR1300 a két balsorsú delikvens. Az ok, amiért a Yamaha “hidegre teszi” őket egyszerű: úgy hívják hogy Euro4.
A Teneré esetében nyilván megoldható lett volna, hogy környezetvédelmileg elfogadható szintre hozzák az ülés alatti csövekből kiáramló gázokat. Csakhogy erre már nem érdemes költeniük, hiszen – ugyan hivatalos formában még nem jelentették be, de mi is megírtuk a pletykát, miszerint – jön az utódja, az MT-07 Teneré. Sokkal modernebb technika, hasonlóan jó futómű és könnyű felépítés – a siker szinte garantált. Lehet, hogy 2017-ben egy kis filmszakadás lesz, és egy darabig nem lehet literesnél kisebb Tenerét kapni, de utána ez az űr betöltésre kerül.
A másik azonban sajnos nem. 1995-ben, vagyis több mint húsz éve mutatkozott be az XJR1200, amely később ezerhármasként folytatta karrierjét. Ugyan tavaly még megújították a hatalmas klasszikus csupasz vasat, most mégis úgy döntöttek: már nem érdemes annyi pénzt beleölni, hogy alkalmassá tegyék az Euro4 normák teljesítésére – vagy a teljesítmény esett volna túl sokat a kényszerű beavatkozás következtében. Úgyhogy aki még egy ilyen örök szépségű Yamaha tulajdonosa akar lenni – vagy mindenáron egyhengeres Tenerére vágyik – annak idén kell megejtenie a beszerzést!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »