A zongoragyár tovább tolja az átépített gépeinek a szekerét: az XSR900, az RSD MT09 és az XV950 ULTRA után itt a következő izgalmas ám közben klasszikus értékeket megvillantó darab a gyárilag is elegáns és gyönyörű XSR700 alapjain. Ezt a mostani cselekményt a már említett török tesók hozták össze, mégpedig az isztambuli Bunker Custom Motorcycles általuk üzemeltetett műhelyében. A két fiatalember Can és Mert Uzer nem azok a tipikus motorépítő arcok, akiket megszoktunk mostanában: Can egy profi gördeszkás, aki a Vans török csapatát erősíti, míg a tesója Mert pedig a digitális reklámok világából szaladt egészen a motorépítésig.
A Yamaha Motor Europe figylemét egy különösen igényes és motorozható (ez minden Yard Built Yamahának fontos tulajdonsága!) SR500-as keltette fel, ami a fiúktól gurult ki. Ezután hamar tető alá is került a megegyezés, hogy együttműködnek a Yard Built projekt keretein belül. Néhány hónapra elmerültek a műhelyükben, hogy most előálljanak ezzel a Bunker Custom XSR700-zal. A gyári motort megfűszerezték némi kemény, férfias tracker-stílussal, amire ha ránézünk egyből homokos tengerpartokat és élvezetes hegyi szerpentineket képzelünk magunk elé.
A tökéletes tracker-érzésért megemelték az ülést és több helyet csináltak előre a pilótának, hogy a súlypontjával játszhasson. A szabadmagasságon a kipufogó ügyesebb elvezetésével és az első kerék 19-esre cserélésével javítottak a terepképesség érdekében. Az igazi Bunker-stílushoz minden idomot kicseréltek két milliméter vastag kézzel kalapált alumíniumelemre, de a kormány is kapott egy kis emelést a sportosabb vezetési pozíció kedvéért.
Természetesen a futómű sem maradhatott gyári, ezért az első villákat komolyabb, fordított egységekre cserélték, valamint a felnik sem úszták meg a dolgot és Super Teneré kerekeket csaptak a motor alá. A motor hasmagassága így 14-ről 20 centiméterre nőtt, ami már egészen jónak mondható hobbiterepes körben is. Fontos kihangsúlyozni, hogy bunkerék egy csomó Yamaha kiegészítőt használtak az építéshez, mint a fék és kuplungkarok, oldaltámasz-hosszabbító, lábtartók, hogy aztán az egészet megkoronázza a hamisítatlan nyolcvanas-évekbeli stílusú fényezés. Ha többet olvasnál a fiúkról, keressétek őket ide kattintva.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »