A korábbi példákat tekintve soha nem hozott túl jó eredményt, ha nyolc hengert zsúfoltak be egyetlen motorkerékpár vázába. Általában ritka tohonya, vezethetetlen és nehézkes jármű lett a házasítás vége, azonban Paul G. Manoley most egy olyan járgányt épített, amely bátran versenyre kelhet bármelyik nagy szériában gyártott kétkerekűvel. Az ausztrál mester – aki nem mellesleg MotoGP mérnökként is tevékenykedik – a V8-as erőforrást keresztben építette be a térhálós vázba, amely alig foglal több helyet, mint egy hagyományos soros vagy v-blokk.
Az 1’996 köbcentiméteres erőmű 334 lóerőt (olvasd és mondd: h-á-r-o-m-sz-á-z-h-a-r-m-i-n-c-n-é-gy!) és 214 newtonméter forgatónyomatékot produkál, amely elképesztő gyorsulást tesz lehetővé. Jól látható, hogy viszonylag nagy tengelytávval rendelkezik a masina – nem csoda, hiszen ekkora erő mellett egy rövid motor első kereke csak a garázsban érné a földet.
A PGM V8 kinézetén lehetne vitatkozni, mindenesetre az építő érdekesen vegyíti az íveket és a szögleteket. Azt gondolhatnánk, hogy ekkora teljesítménnyel és ilyen óriási motorblokkal nem lehet könnyedén motorozni. Pusztán papíron nehéz megítélni bármit, de a felhasznált alkatrészek és a tömegadatok alapján már kezdhetünk valamit kapiskálni a menetteljesítményekről.
A motor alig nyom 230 kilogrammot a mérlegen és ha csordultig tankoljuk a 16,5 literes üzemanyagtartályt, akkor is megáll 242 kilogrammnál a mutató. A combos Öhlins teleszkópok, a masszív hátsó lengővilla, a kovácsolt Marchesini kerekek és a Brembo fékek egyenként is a kiváló vezethetőség zálogát nyújtják, de így együttesen garantált a mosoly. Ezt csak tovább tetézi a titán kipufogórendszer, amely az Akrapovictól származik. Egy biztos, hátborzongató élmény lehet vezetni a PGM V8-at!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »