Mindössze két napja számoltunk be egy sokkoló balesetről: ismert motoros kaszkadőrünk, Palatinus Attila a Budapest Motorfesztivál helyszínén, a Hungexpon területén egy reklámfilm forgatása során a poros és hűvös aszfalton elcsúszva elesett. Ez minden stunterrel előfordul, azonban a következmények ezúttal fatálisak voltak: a letört fékkar átszúrta Pala jobb tenyerét. A közösségi médiában nagyon sokan fejeztétek ki jó kívánságaitokat motoros társunknak, de persze akadtak szkeptikus szemlélők is: rengetegen elemezték kritikus szemmel a balesetet és keresték benne a “hibákat”. Ezek közül a legjellemzőbb az volt, hogy miért van a rájderen a film elején kesztyű, ami aztán később nem látható a súlyos sérülést szenvedett jobb végtagon. Nos, ma reggelre kiderült, hogy nem csupán az az egy mobil telefon vette a történteket – így magyarázatot kapunk mindenre.
Először is hadd osszam meg veletek a hír születésének körülményeit. Aznap reggel megkeresett Dodor, elmesélte a történteket, és kérdezte, nem osztom-e meg azokat az Onroad felületén. A videó megtekintése után még egy kicsit húzódoztam is, de megnyugtatott: beszélt Palával aki azóta viszonylag jól van és nincs ellene kifogása. Ma reggel kaptam meg a magyarázatot, miért volt Attila egy nappal egy ilyen súlyos sérülés után már “viszonylag jól” – felkerült ugyanis a videó-megosztó csatornára az esemény werkfilmje, amelyből mindenre fény derül. Még az ominózus kesztyű kérdésére is. Íme:
Valóban reklámfilm-forgatásról volt tehát szó, csak éppen a “baleset” szerves része volt annak. Az egész célja pedig egyrészt a figyelem felkeltése a jövő hét végén megrendezésre kerülő Budapest Motorfesztiválra, másrészt a tavasz (és a motoros szezon) közeledtével a közúti motorozás biztonságára. Nem véletlenül kap benne külön szót az OMSZ Mentőmotoros Szolgálat orvosa, Kovács Tibor, aki felhívja a motoros balesetekkel kapcsolatos legfontosabb teendőkre a figyelmünket. Mert ez különösen és kiemelten fontos most, az évad elején! A legnagyobb jelentősége persze annak van, hogy ha lehet senki ne szenvedjen el ilyet, de ha mással mégis bekövetkezik, tudjuk mi az első dolgunk.
Zárszóként szeretném még egyszer megköszönni mindenkinek az együtt érző hozzászólásokat. Akik aggódtak Pala állapotáért, azok megnyugodhatnak: szerencsére valóban semmi baja. A film mondanivalója azonban véleményem szerint bír akkora jelentőséggel, hogy egyikünk sem bánja igazán, hogy “át lettünk verve”.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »