Élvezet vagy halál? Te melyiket választod?

Kockázat
2015. március 06., péntek - Dodor

Motoron öt perc alatt többet élsz, mint ... Megéri ezért vállalni a halál kockázatát? Kíméletlenül őszinte gondolatok minden álszentség nélkül.

Cimkék: , , , , ,


Hozzászólások (22 hozzászólás)

kawa -
És mennyi az a kockázat amennyi vállalható? Ki dönti el a miannyit? Fehérbotos nagyi szerint már az is istenkísértés, ha az udvaron felülsz az álló motorodra. A nem motoros családod szerint el kéne adni azt a szart. Persze az emberek változnak, talán megfontoltabbak is lesznek(mihez képest is?), elég furcsa is tőled olvasni ezt a Kapuvár-Sopron videód után. A motorozás önmagában veszélyes és pont. Vállalod és felülsz, vagy összepisálod magad és maradsz a tv előtt. Lehet hosszú életed, ahogy egy kalap sz@rt is sokáig tart legyűrni, ellenben egy gyorsan befalt tortával, de melyik a finomabb, melyik éri meg? Hogy majd egy komoly baleset után úgy gondolod, nem kellet volna olyan gyorsan menni? Vagy hogy el sem kellett volna kezdeni a motorozást? Bízzuk ezt az emberekre, majd ők jól eldöntik maguknak, ne akarjunk mindenkinél okosabbak lenni, vagy gondos felnőttnek tűnni némi olcsó népszerűségért. 48 éves vagyok. Országúton/krossz pályán eddig 2 ujjam, 4 bordám és egy bokámat sikerült eltörni, apróságokat nem is számolom. Pontosan tudom milyen hangot ad az aszfalton reccsenő sisak, vagy hogy sikít a szalagkorlát miközben csúszol át alatta. És holnapután is megpróbálom majd gyorsan bevenni azt a kanyart, lehetőleg mélyre döntve. Párom ugyan ennyi idős, de nő létére úgy hasít a sportmotorján hogy néha alig bírom követni. 3x esett el mióta ismerem, abból az egyik kemény volt, kórház lett a vége. De eszébe se jutott hogy feladná, most épp egy nagyobbat meg erősebbet szeretne. És így van ez jól, a mi életünk, mi döntjük el hogy megtöltjük-e tartalommal, vagy csak vegetálunk mint a karalábé a kert végében. Még ha meg is van az ára, ahogy mindennek az életben.

V1pr -
Kedves Kawa! Szerintem olvasd el még egyszer, mert nem ment át semmi abból, amit írt. Én nem motoros családból származom és önhibámon kívül törtem össze csúnyán magam. 1-2 ujj/borda/boka semmi ahhoz képest, amikor már 2+ hete fekszel a korházban. Akkor sokminden megváltozik, kiderül, hogy ki van tényleg melletted és átgondolsz jópár dolgot, miközben reméled, hogy rendesen fogsz tudni ismét járni. A különbség ugyanis szerintem abban van, hogy mennyire “fontos” részed sérül. 1-2 ujj nélkül lehet élni. De egy kar? Esetleg 1 láb? Ne érts félre, én is visszaültem utána a motorra, mert vissza akartam, mert hiányzott. Igen, ez a kockázat benne van, bevállaljuk, amikor felülünk. Viszont tényleg az 5 fokos aszfalton kell bevállalni vagy egy szép napsütéses nyári napon? Avagy ugyan olyan bátran tépnél a Mátrában ha éppen tudnád, hogy egy idióta előtted 20 perccel locsolta be a kedvenc kanyarjaidat olajjal? Nemhiszem… Most hirtelen bevillant az a bungee jumpingos esete, aki annyira profi volt már és hajszolta a dolgot, hogy merev kötéllel ugrott ki, mert “nekem úgy is megy”… többi már inkább a viccre hasonlít: de gyors vagy Pistike, egyik lábad itt, a másik meg ott.. Ha meg csontra kopott gumikkal veszed a kedvenc kanyarjaid, mert éppen nem volt pénzed rá, hogy kicseréltesd őket – de az élvezet kell-, akkor ne csodálkozz, ha annyira senki se kapkod mentőt hívni hozzád, hogy a Te hülyeséged fizesse.

kawa -
Biztos nem jött át, ezért kérek is némi telefonos segítséget Vágó úr! :)))) Mi a különbség a gyorsan vett kanyar kockázatának vállalása és az 5 fokos aszfalt kockázatának vállalása közt? Szerintem semmi, mindkettőnél a tapadásvesztés okozhat problémát. Nincs különbség kockázat és kockázat közt, max abban van különbség honnan tart feléd a veszély. A baj megtalál ha meg akar, engem is ütöttek már el 2x motorral, mindkét esetben vétlen voltam, szerencsém volt, egyiknél sem lett nagyobb baj. És épp ezért az is tudom, hogy hiába vagyok én óvatos motoros, akkor is belém tudnak jönni, bármit teszek. Meg a nagyobb eséseknél a saját hibám, többet vállaltam mint amit bírtam vagy épp csak elfogyott a szerencse. Meg persze nem csak a szerencse. Tudom hogy mit vállalok, igyekszem egyensúlyozni a biztonság és az élvezet szűk határmezsgyéjén, így pl csak teljes szerkóban motorozunk, ami persze csak bizonyos sérülések ellen tud megvédeni. Egy leszakadt lábnak komoly visszatartó ereje van, egy halálnak legalább ennyi. De vajon letette -e minden motoros a motorját mikor hallott egy súlyos balesetről? Vagy az autósok az autóikat mikor azt hallották hogy valaki meghalt egy karambolban? Nem, és ez után sem fogja. Utólag persze, ha nagy baj történt, könnyű okosnak lenni és eldönteni hogy nem érte meg a kockázatot, csak azt tetszenek elfelejteni, hogy nem lehet így élni, hogy minden tettünket a lehetséges(de nem biztos!!!) baleset kockázatának vetünk alá és inkább nem tesszük meg. Ha most a mindenható azt mondja hogy figyi, ha ma kimész az utcára, halott vagy, akkor ki se teszem a lábam. De ha azt mondja, lehet hogy baleset fog érni, lehet hogy nem, ki tudja előre, akkor bizony már melegítem is a vasat. A kopott gumit meg ne keverjük ide, az csak nettó emberi hülyeség, ha valaki gumi vagy fék nélkül direkt keveri magát bajba. Ha nincs benzinem/gumim/fékem és pénzem se rá, akkor nem motorozok. Ha mégis, az nem kockázat vállalás, csak simán hülyeség, aki hülye, az meg haljon meg. Én sem vagyok krőzus, 24 éves a motorom és zsír új misiPR3 feszül rajt, az elmúlt pár évben több pénzt hagytam az r17-nél mint a motorom értéke, mert egy öreg motorral lehet jót motorozni, de egy drága motort tartani miközben gumira meg benzinre nem marad és legóznod kell hogy akkor most elmehetsz-e motorozni, na, az a nagyon nagy baromság szerintem….

matthew -
Jó cikk!

Dodor -
A lottószámokat tudnám ennyire előre, mint azt, hogy milyen komment(ek) várhatóak. A cikk megjelenése előtti este mondtam az onroad szerkesztőjének, hogy nem ártana egy felvezető mondat, miszerint ez nem egy direkt az Onroad.hu-ra írt anyag, hanem az én privát FB-mre kiírt cucc – amit elkért – és ha ezt nem írjuk ki, akkor kapni fogok a pofámra, hogy mi a pékpélóját okoskodok itt a száguldozós múltammal. Szóval a tisztánlátás végett, néha a privát FB oldalamra szoktam pötyögni ezt-azt. Ennél az írásnál megkeresett az Onroad szerkesztője, hogy kiteheti-e az oldalukra. Mivel nekem tökmindegy, ezért mondtam, hogy szabadon rendelkezhet vele. A jóindulat mérő műszer mutatóját még mikron egységre állítva se mozdítod ki Kawa-man. Ha azt gondolod, hogy 12 év tv-zés után egy webes cikkben keresem a népszerűséget, akkor igen rossz irányba kaparászol. De nem csak abban, hanem az iromány megértésében is. Fogalmam sincs, hogy hol olvastad azt, hogy a motorozást abba kell hagyni egy esés után… Mivel az iromány úgy indul, hogy 18 éve volt az első – életem legnagyobb bukása, amikor fullfull kezdő voltam – így kikövetkeztetheted, hogy utána még gurultam néhány km-t, szó sem volt a motor letámasztásáról és az élvezetek kimaxolásának megtalálása a kerti budiban a cerkám rángatásával. Válaszolva a kérdésedre, hogy ki dönti el, hogy mennyi kockázat vállalható? Nyilván te magad… Ha te ahhoz a motoros fajtához tartozol, akik megadja magának az alapvető esélyeket, akkor hidd el, hogy a kisebb csoporthoz tartozol. A motorosok jó része olyan baromságok miatt szenved balesetet, ami előre borítékolható. Pár példa: – tavaly nyáron kezdő 19 éves, 1 hete megvett 600-assal este 11kor a sötétben 150-nel rossz íven veszi a kanyart, oszlopot megfejeli, meghalt. Kiszámíthatósági faktor: fullos. Sötétben – főleg kezdőként – betenni egy húzós kanyarba… 2 esélyes, vagy összejön, vagy nem. – tavaly nyáron eső után kopott slickel nyélen menni 1000-es sportmotorral…. 1 halott. Az indulás előtt egy versenyző beszélgetett a sráccal, hogy a vágott slick nem utcára való, óvatosan menjen. Kiszámítható volt a baj? Igen. – 2 éve február végén 600as sportmotorral utcán megnézni, hogy jól össze lett-e rakva télen… nem élete túl. Nyélen próbálni egy versenyre felkészített motor 10 fokban. Kiszámítható a baj? Igen. – tavaly tavasszal ezres sportgéppel szinte álló sor mellett 90-nel lépni , majd megfejelni egy autó lökhárítóját. 1 élet mínusz. Számíthatsz rá, hogy álló kocsisorból valaki megfordul, vagy egy utcából kihajtva eléd megy? 100%-ban. 90-es tempó ilyen szituban? Sorolhatnám még. Talán már rájöttél, hogy mi az irományom lényege. Az, amit abban is megemlítettem, csak azon átsiklottál: ”Nehogy azt hidd, hogy ezzel azt akarom mondani, hogy ne motorozz, hogy ne hajts, hogy ne élvezd! Ellenkezőleg, épp azt mondom, hogy élvezd minél tovább, minél többször, minél gyorsabban! DE! Ott és úgy, ahol és ahogy ez öröm és élvezet is marad….” OTT ÉS ÚGY! Vég nélkül lehetne sorolni – akár az Onroad motoros oktatással foglalkozó szerkesztője is – , hogy milyen esetekkel lehet találkozni a motoros kurzusokon. Döbbenet, hogy mennyire nulla a motor technikai ismerete és a motorozási tudás. Amellett, hogy a nyelezés , meg a koppgáz megy, az összes többi, amivel esély tud adni magának az már sántít… – túraplexis, de végtiltás kivevő elektronikával, gyorsváltóval szerelt Hayabusa olyan bakelit kemény hátsógumival, hogy közepes rajtot se lehet vele venni nyáron a forró aszfalton, annyira nem tapad… emberünk nagy utcai hasító bajnok, akinek nem győzök könyörögni, hogy vegyen egy, a motorjához és a motorozási stílusához illő gumit. – Ezer éves Goldwing, ami 90km/h-ról már nem tud megállni, mert be van rohadva az első fékkar dugattyú… A kérdésre, hogy cserélt-e már olajat, csak nézés a válasz, mert az se tudja, hogy van benne. Pár hét múlva jön, miután megcsináltatta és csodálkozik, hogy a 6 éve használt motorjának a fékkarját be tudja húzni 2 ujjal, nem izomból 4-gyel. Eddig szinte használhatatlan fékkel motorozott a 350kg-s vassal. – 600-750-1000ccmes sportmotorosok, akik megrettennek 100-130km/h-ról történő vészfékezéstől, zárt pályán, felépített fékezés gyakorlás programmal, tehát nem azonnal a mélyvízbe dobva, de még így se megy. – 900-as cbr-es, aki féktávon bebújik az idom mögé, mintha kigyorsítana és nem érti mit csinál rosszul – stb stb stb Ezek a csávók be vannak zizzenve február 4-én, mert látták a felhők között a napot 3mp-re és már melegítik a motort, mert megjött a nyár. Nekik szólt az FB postom. Ha valaki élvezi 12 hónapon keresztül, hajrá, nyomja. Csak számítsa bele a pakliba, hogy ha ugyanazt akarja megcsinálni télen, kora tavasszal, késő ősszel, mint nyáron, akkor abból hamar baj lesz. .. és ami a legfontosabb. Kapuvár-Sopron. Részben 10-12 éve volt, másrészt annál sokkal húzósabb videók is voltak. Itt tisztáznám le, hogy mindenki, a leghülyébb ember is el tud menni 2 keréken A-ból B-be januárban is. A kérdés, hogy a büdösbogár hátonpörgését megszégyenítő szerencsétlenkedést motorozásnak nevezzük-e? Én nem. Nekem a motorozás az, amikor az adott motort arra használom, amire legyártották. Ha 50-nel tudnék csak menni, mert annyira fosok a körülmények, akkor inkább beülök kocsiba, mert a nyárihoz képest elérhető élményfaktor 10%-a nekem kevés. Ami meg a videókon nem látszik… nem kopott gumival, nem vágott slickkel, nem 10 fokban, nem fos fékkel, nem szar futóművel, nem beláthatatlan kanyarban, nem ismeretlen úton tolom, fullos ruhában. A többség csak egy dolgot lát, a kitekert gázkart. Az én számból még nem hallatszott el az, hogy „ne hajtson senki”, mivel én se közlekedtem lassan. Talán pont ezért vágom, hogy mi a testi/lelki élvezet háttere és egyben hátulütője. Amit meg sosem hittem magamról, hogy bő 10 éves fullos utcai száguldozást azért éltem túl, mert olyan marha jól tudok motorozni… egy szart. Szerencsém volt.

V1pr -
Kawa, csak hogy a kérdésedre válaszoljak. “Mi a külöbség?” A valószínűség, máshogy fogalmazva a kockázat nagysága. Persze megfelelő körülmények között gyorsan vége egy kanyart is lehet baj a vége, de ez benne van a pakliban. De amikor ugyan ezt a kanyart egy szar gumit, 5 fokos aszfalton akarod bevenni, akkor már közel se ugyan arról a kockázatról beszélünk ( hanem jóval inkább idiótizmusról ). (Olyan dolgokba már tényleg nem akarok belemenni, hogy a 180-al fett f*sza kanyar mennyire közútra való vagy mennyire a pályára… )

kawa -
Dodor-. ” Ha te ahhoz a motoros fajtához tartozol, akik megadja magának az alapvető esélyeket, akkor hidd el, hogy a kisebb csoporthoz tartozol.” Nem barátom, te tartozol a nagyon rossz kisebbséghez ha ezt hiszed. Mert lényegesen kisebb, de épp a parasztsága miatt sokkal feltűnőbb, emlékezetesebb az a réteg akikről írsz, teli zsebbel, gyakorlat és agy nélkül randalírozó suttyók, nem pejoratíve, de leggyakrabban sportmotorosok. Meg van egy hatalmas tábor, a nagyközönség részére szinte láthatatlan túramotorosok, akiket szinte észre sem vesznek az emberek, mert nincs miért, még ha gyorsan is mennek néha. Nincs kivagyi egykerekezős faxverés a városban, nincs aprókavics kifúrva hogy felkapják a fejüket a népek, csak van évi 10-15000 km motorozás szép tájakon. Az én szűk motoros “családomhoz” tartozik úgy nagyjából 70-80 motoros márkatárs, akiket személyesen ismerek, akikkel találkozókat tartunk, közös túrákkal és motorozgatásokkal. Nincs közöttük EGY SEM(!!!) aki ne adná meg magának az alapvető esélyt védőruha/normális állapotban tartott motor/rendes gumi témában. Ha ezt kétségbe vonod, kérdezd őket személyesen a motorozz Yamaha tdm fórumán, aztán szólj ha találtál csak egy barmot is köztük. És ámulok, hogy a te motoros újságíró múltaddal csak ekkora rálátásod van a motoros társadalomra. V1pr: Most komolyan, tényleg azt hiszed hogy egy normális motorosnak meg kell azt magyarázni egy cikkben, hogy télen, kopott gumival nem ugyan akkora tempóval megyünk be egy kanyarba? Tényleg azt hiszed, az emberek ekkora hülyék hogy ezt magyarázni kell nekik? Tényleg azt hiszed, hogy a fentebb említett, menőségből állatkodó suttyó elolvassa a figyelmeztetésből/jószándékból írt cikket és megérti? Tényleg az hiszed, hogy az ilyenek OLVASNAK BÁRMIT is?

eko -
Kawa: “Most komolyan, tényleg azt hiszed hogy egy normális motorosnak meg kell azt magyarázni egy cikkben, hogy télen, kopott gumival nem ugyan akkora tempóval megyünk be egy kanyarba? Tényleg azt hiszed, az emberek ekkora hülyék hogy ezt magyarázni kell nekik?” Igen. Sajnos igen. Tényleg ennyire hülyék is vannak közöttünk. “Tényleg azt hiszed, hogy a fentebb említett, menőségből állatkodó suttyó elolvassa a figyelmeztetésből/jószándékból írt cikket és megérti? Tényleg az hiszed, hogy az ilyenek OLVASNAK BÁRMIT is?” Sajnos nem. Tényleg én sem hiszem, hogy megértik. Mert valahogy velük ez sosem történhet meg. Még akkor sem ha már egy-kétszer megtörtént. Nem vagyunk ostobák. Senki sem olyan hülye, hogy azt azt higgye, ha ő kiáltozni kezd, a lavina meg fog állni, a tűzhányó nem fog kitörni, a felelőtlen “motoros” nem fog meghalni. Ezek mind megtörténnek sajnos. De van érző lény, aki látja, hogy ezek bekövetkeznek és szótlanul megállja?… Te nem szólnál?…

gezasz -
Már volt az idén értelmetlen halál. Frontálisan belerongyolni egy autóba előzés közben a városban.Ha egy ember aki elolvassa a cikket és egy kicsit visszább fogja magát és megmenekül a haláltól már volt értelme leközölni ezt az írást. De annyiba igaza van Kawa-nak, hogy nem csak a száguldozós, kanyart fülön bevevő motorozás nyújt élvezetet. Két hete egy szép napos délután tudtam egy jót motorozni a környéken és jól esett. Csupán csak túramódban. Az viszont igaz szerintem, hogy sportmotorral nem lehet lassan menni, nincs benne semmi jó akkor.Ezért nem vettem soha, meg élve akarom lemotorozni még a maradik 10-15 évemet. Az egyik ismerős motoros most akarja az idén lecserélni a 12 éves simára kopott szögletes gumiját. Ennyit ahoz, hogy van hülye aki nem cserélni le az öreg beton keménységű gumiját. Ha nem lenne síma talán még menne vagy két szezont vele

Dodor -
Kawa Köszönöm a megemlékezést a suttyók nevében. 🙂 Az érvelésed számomra ott bukik el, hogy említesz 80 főt, akit reprezentatív mennyiségként viszonyítasz egy kb 175.000-es bázishoz (kb ennyi regisztrált rendszámos motor van). Nyilván egy túrázó, szoros baráti kör, főleg ha a korosztályodról beszélünk, már nem a hülye 20 éves aggyal nyomja. Akiket te lenézel, azok is a motoros „család” tagjai. Nem feltétlenül sportmotorosok, nem feltétlenül gazdagok. Ha az írásomban nem hagynál figyelmen kívül lényeges mondatokat, akkor nem vetted volna magadra. Az itthoni motorosok java nemhogy az évi 10.00km-t, de még az évi 5.000-et sem éri el. Azokhoz szóltam, akik az anyagi korlátaik miatt határozott mennyiségű napot motoroznak, és ennek a felét elpazarolják a szar időben, nyáron meg vernyognak, hogy nem tudnak menni, mert nincs lé. A másik fél, akikre oda kell figyelni, a most belépők… kortól függetlenül, de jellemzően 18-25 közöttiek. Mivel a már jónak mondható 500ccm feletti motorok aránylag olcsók, ezért nem nagy kunszt megvenni egy pl egy ZZR600-at, ami tapasztalatlan kézben már veszélyeket rejt, nemhogy szezonon kívül, de a legideálisabb körülmények között is. Az ámulatodból nem szeretnélek kizökkenteni, de az érthetőség – és csak a te – kedvéért megpróbálom neked elmagyarázni, hogy miért jutottam el idáig, hogy ezt megírjam a facebook-omra, ahelyett, hogy a vacsorámmal szelfizzek. Amellett, hogy éveken át szerveztem motoros túrákat az adriára – nem ugyanazzal a 40-50 emberrel – , még volt szerencsém 15 évig az ország minden részén motoros társaságokkal tekeregni, sztorizni, pár évig egy oktatást vezetni, így a személyes tapasztalat – nem 80 főből merítve – sajnos az, amit leírtam. Ezzel még nincs vége az információ áradatnak, ugyanis a volt melómból kifolyólag a nap 24 órájában bő 1 évtizeden át motoros boltosok, motorszerelők, műhelyek, baleseti sebészek ontották az infokat a balesetekről, bekövetkezési okaikról. Ezzel párhuzamosan a motoros oktatással foglalkozók tapasztalai is megegyeztek az enyémekkel, az oktatásokon részt vevők – és vannak itt bőven GS BMW-sek is – siralmas motorkezelési érzékkel rendelkeznek… Még1x mondom, nem én találtam ki, az évek óta oktatással foglalkozók szerint. Nem számoltam meg egyesével, így nem tudok neked pontos számot mondani, százas, ezres nagyságrend a hozzám beérkező infok mennyisége és nyilván a valóság ennél még többet takar. A infohalmaz teljesen vegyes motorosokat takar, a robogótól a csopperesekig, a supermotosoktól a naked-esekig, sportmotor, túra, stb stb.. elég színes a paletta, 15-től 40-50 évesekig… Amiben viszont a legjobban hasonlítanak, hogy mindenki balfasz, csak ők nem. Mások esnek el, ő nem. Ő sokkal jobban motorozik, mint más. A faszméregetés egy motoros sajátosság, mindenki bizonygatja, hogy neki a legnagyobb… aztán egy alap elméleti kérdésen is elhasal a többség, nemhogy a gyakorlatban… Nekem csak ennyi a rálátásom a motoros társadalomra… meg az a rekord számú halott, akik tavaly elhullottak… lehet, hogy nem éri el a te 80 fős baráti körödből szerzett infok halmazát. Bár ahogy a kommenteket elnézem, egyelőre magányos harcosként küzdesz a valóság ellen… Ámulni fogsz, ahogy én is ámulok, hogy az amúgy csak hobbiból leírt soraimra az eddigi fb-s létezésem óta a legtöbb lájk érkezett. Fingom nem volt róla, hogy az embereket ez meg fogja mozgatni, és képesek elolvasni egy 5 mondatnál hosszabb irományt, amiben nincs megemlítve a pina. Hogy hat-e? Ezt rábízom azokra, akik elolvassák… 1 emberre már hatott. Ezt csak onnan tudom, hogy felhívott és elmondta, hogy (miután tudtam, hogy a frissen vett motorján egy rommá repedezett öreg gumi van) inkább kipucolta a fékeit, miután elolvasta a cikket és otthon maradt a seggén a 10 fokban. Nekem ez eredmény. Viszont lenne egy javaslatom feléd! Az Onroad egy elég rugalmas, nyitott weboldal, sztem szívesen átvennének tőled egy-egy cikket. Kanyarints nekik egy irományt, hogy mekkora suttyó mindenki, aki nem te vagy, meg a haverjaid.

Macko -
A többségnél szűkszavúbb leszek, mert csak telefonon pötyörgök… Pontosan azért szerettem volna itt az Onroadon is megosztani Dodor gondolatait, mert ha csak egyvalaki elgondolkozik miatta, aki eddig nem feltétlen megátalkodottságból, csupán nem kellő tájékozottságból elgondolkozik, tényleg megérte. Mindazzal együtt, hogy személy szerint semennyire nem érint a mondanivalója, hiszen én nyugodtan motorozom fagyban is, ugyanakkor sose használom ki (ma már) a tapadás 100 százalékát a tökéletes nyári melegben sem. Csak hogy zárásként egy saját példával is alátámasszam Dodor mondanivalóját: minden 2. motoros tréningen van valaki, akinek mondjuk 1 bar hiányzik a gumijából. Holott ők mind komolyan veszik a biztonságot, hiszen eljönnek képzésre. Tudja hogy dinamikus vészhelyzet-szimulációkat fog csinálni, mégsem nézi meg a nyomást. Szóval szerintem nagyon fontos ennek az írásnak a mondanivalója, és ezúton és újra köszönöm Dodornak, hogy nem a vacsival fotózkodott. 🙂

kawa -
Oké Obi-Wan, megyek és átgondolom az életem. 😀 Ha ennyien mondjátok hogy ennyi barom van a motorosok közt, akkor legyen igazatok, és bocsánat hogy bíztam az emberekben, és azt gondoltam a saját tapasztalataim alapján, hogy bár barom mindenhol van, de azért mégse annyi. Ha ez a cikk valóban ökröket térít jó útra, akkor az valóban hasznos. (Biztos? Akinek annyi esze sincs magától, hogy ne motorozzon fék nélküli motorral repedt gumikon, annak biztos tovább kell adnia az örökítőanyagát? A természetben évmilliók óta a másik módszer vált be.) Ha igazatok van, akkor-bár ateista vagyok-engem nagyon kedvel az úr, burokban nőttem fel, mert elkerültek ezek a szerencsétlenek az alatt a 32 év alatt amióta motorozok. Persze lehet hogy nem a burok, meg nem a szerencse, hanem csak simán az, hogy madarat tolláról, embert…… De ami igazán megtérített, az a nagyszámú lájk volt. Tudjuk jól, a facén lájkokat nyomó tömegek azok, akik az emberiség fejlődésének zálogai és motorja, ha ők is aszongyák, ráadásul rekord számban, akkor az vazze úgy van. Szerencsére én már öreg vagyok, nem gyűjtök már új barátokat ebből a nagy családból így remélhetőleg nem kerülök közelebbi kapcsolatba azokkal, akiknek facebook bejegyzésekbők kell megtanulnia mások számára alapszintű dolgokat. És innen üzenem annak a repsol dizájnos cbr 600 suttyó baromnak, aki a minap a gyerekeim iskolája előtt a Ferenczy János utcában, ahol az utca bal oldalán kizárólag oktatási intézmények vannak, hogy nem kéne kettesben tiltásig forgatni a vasat 30 korlátozásnál, és hogy nekem-akár 30 évi motorozás után sem-lesz soha családtagom, hiába motorozik. És remélem nem olvasta hasznos írásodat, nem tanult belőle, és hamar megtalál egy útmenti fát. Peace! 🙂

kilajsanyi -
Motorland lett az Onroadból 🙂 A cikk jó, csak ez sokaknál kiveri majd a biztit. Sajnos sok motoros Kohelos okosság jelenik meg amikkel a húgyagyúak még azonosulnak is. Naplemente, zen, jinjang meg a faszom, valami baromság a testvériségről meg az életről és vigyáz rájuk az angyal. Azzal kéne azonosulni, hogy az “életérzés” mellett a motor egy közlekedési eszköz ami akkor jó ha tudod kezelni. A kezeléséhez oktatás kell, ahhoz megalázat, hogy elfogadd, hogy balfasz vagy. Autodidakta módon nem lehet motorozni tanulni. A másik amit mindenki elfelejt az a fizikum. Pókhasúak, lusták, nagyzabálás után motorra felmászók szintén veszélyforrások. Talán a Fiedor Ferinek volt valahol egy cikkje ezzel kapcsolatosan. Az idegrendszer pont olyan szarul működik, mint az elhanyagolt fizikum és nekem ne jöjjön senki a 40 éve motorozok szöveggel… Dodort meg rendszeresíteni kellene itt.

Helmets on -
Jó kis cikk és a szezonkezdés miatt nagyon aktuális. (Láttam én is egy robogós srácot akinek úgy tekergették vissza a helyére az alkarját mint egy joystickot..) Csak az ilyen: “Nem félsz, hogy meghalsz, ha elesel? Nem, mert 5 perc alatt a motoron többet élsz” meg a: “Lehet hosszú életed, ahogy egy kalap sz@rt is sokáig tart legyűrni, ellenben egy gyorsan befalt tortával, de melyik a finomabb, melyik éri meg? ” …szinten lévő marhaságok miatt sokszor hatástalan. Bár engem nem érint, nem használom ki a korlátaimat, és nem motorozom az első napsugár megjelenésekor, de jó hogy ide is kikerült. “faszméregetés egy motoros sajátosság, mindenki bizonygatja, hogy neki a legnagyobb…” A “Vas”-féle ‘motoros szararc’ jellegű felfogáson szocializálódott réteggel nem lehet mit kezdeni és ezzel a képpel a “biztonságos/ nyugodt” látásmód nehezen versenyezhet. A motor nálunk nem csak hobbi, közlekedési jármű….hanem egy eszköz amivel “villantani lehet a balkáni sötétségben”. A motorosok között rengeteg a határokat feszegető barom, a simán felelőtlen meg még több. Hogy ők vannak többségben, vagy csak ők feltűnőek, azt döntse el mindenki maga abból amit lát, szerintem annyi mint általában az emberek között… Én csak abban reménykedem hogy a jelenlegi óvatosságom, képességem a magam részérő elég, illetve nem okoz nekem is balesetet valami rajoskodó gyökér…úgyhogy motorozzák is ki szépen a téli benzint és tűnjenek el!

galoscsabus -
Nabasszus Kilajsándor! Én pókhasú is vagyok, lusta is vagyok (habár ma letekertem 3 egész kilométert bringával, közel 25 év kihagyás után, ez miatt meg is szállt a vlágbéke és az izomláz), sőt horible dictu előfordul, hogy nagy zabálás után még a motoromra is felmászok és nem átallok még aznap akár 6-800 kilométert lemotorozni. Akkor én az 1-10-es skálán mennyire vagyok közveszélyes? 🙂 Dodor FB-s írása ha elér néhány kreténhez és felnyitja az öncsodálattól párásodó szemeiket, akkor egyáltalán nem volt kár a tárhelyekért. Habár erre szerintem is igen kicsi az esély, mert akik mindent tudnak, azok általában nem is olvasnak….:-(

galoscsabus -
Ja, még annyit, hogy ha motoron 5 perc alatt többet élek, mint……., akkor én szeretnék még 90 éves koromban is motorozni, mert akkor virtuálisan elélhetek akár …….-ig is 🙂

Dodor -
Kawa, veled társalogni olyan, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas… Galoscsabus, itt az élő cáfolat, K betűs emberünk mindent tud, mégis olvas 🙂 Nagyon sok fiatal van, akik még keresik a kis motoros identitásukat és nem átallanak kérdezgetni régebb óta motorozókat erről-attól. Hozzám is jön 1-2 csóka, én meg ha tudok, szívesen segítek… akinek meg ez nem tetszik, nyalja ki öreganyám valagát 🙂 Lehet fikázni a sportmotorosokat.. véletlenül az elmúlt napok legbarmabbika épp egy baszom túradobozos Hondás volt, aki a hárommal araszoló autósorok között nyomatta 80-nal, 2 centire a verdáktól a Mammutnál… Pont az a lóvéval tele, mindenki le van szarva, zsírújruhában, zsírújmotoron ülő vadbarom volt, aki ugye valaki szerint nem is létezik, mert a túrások, azok a mindenki felett álló duplaagyú lófaszjóskák.

kilajsanyi -
galoscsabus : zabálás után nulla kondival 10-ből 8 és nem horible csak nettó butaság szerintem. A régebb óta motorozás sajnos nem mindig garancia arra, hogy bölcs választ kap az ember. A gyakoribb az amikor hatalmas lőzungok durrognak ami többnyire közhely, sokmindent nem lehet kezdeni vele.

vilmo -
A mondanivalóval egyetértek, a stílust meg az általánosítást át kéne gondolni. Ha segíteni akarsz (tanítani ha úgy teszik), az bizony nem egyszerű. Sok türelem kell hozzá.

Nagymaci -
Helló Dodor! Nagyon jónak tartom, amit írtál, mert én is ezt szoktam mondani az “ifjúságnak”… Nem biztos, hogy annyit tud adni a hideg aszfalt, meg a gyorsan esteledő lehűlő idő, mint amit elvesz… A “fiatalok”(maradjunk ennél a terminológiánál-bár sokan még 60 évesen is ebbe a kategóriába esnek, és nem azért mert annyira jól néznek ki… 🙂 ) észre sem veszik, hogy a gumi fel sem tud melegedni, hogy a féktáv egy “fényévvel” hosszabb, hogy a kanyar poros a téltől, az autósok mostanában nem is láttak ezekből az alacsonyabban repülő azonosíthatatlan valamikből semmit…. Valójában tudatában sincsenek a kockázatoknak… Büszkén nyomják a “baszki úgy megcsúszott a hátulja(eleje)” dumákat… Már aki még el tudja mondani… Ezt akartad megosztani… Mert már Te is LÁTÓ vagy(a holisztikusok és egyéb holdjárók szóhasználatával)… 🙂 És talán magadon kívül mások is eszedbe jutottak… Ahogy a mostanában divatos, de igaz mondás mondja: ha csak 1 embernek tudtál segíteni, és vad gondolkodásba kezdett, akkor már aranyat ért amit írtál! A Mackó sem véletlenül kért meg, hogy közzétehesse… Valószínű ő is LÁTÓ… A vakok meg had brekegjenek…ők olyan okos és mindentudó emberek, akiknek az a fő dolguk, hogy okoskodjanak… És mint tudod kötni pulóvert és élő fát is lehet! Te csak tedd, amit tehetsz! Segíts! Amit a Zolival meg az Ádámmal negatívba nyomtatok, azt most lehet pozitívba is fordítani! És legalább megteszed! Akkor amikor a “rosszalkodós” videókat nyomtátok, a fogyatékosok akkor sem értették, a lényeget…hogy ezt is lehet…annak, aki több kockázatot vállal, a többlet tudására… A tisztelt “okos” hozzászólót megnézném bármelyik ringen, hogy hogyan tudja kezelni a lovat, ami alatta van! Én Téged láttalak, motoroztam is veled… Tudom mire vagy képes… És mint a cikkből kiderül, ezen a tudáson felül…ami a legfontosabb…annak is tudatában vagy, hogy még a tudás sem minden…bármikor történhetnek rossz dolgok…amire nem vagyunk ráhatással… Csak a kockázat nem mindegy. Ahogy már egy másik hozzászóló is mondta! A motor műszaki állapota, a tapasztalat, a tudás, a szerencse egy bűvös keverékének szorzata az ami eldönti, hogy hazaérünk-e, vagy a kórházban ébredünk, vagy vége életünk rövidfilmjének! A bátraknak szoktam mondani, hogy “neked sem tolta még alád a kacsát senki, meg az orrod sem vakartattad mással, majd ha már túlvagy ezeken, akkor arcoskodj”… Mindíg jönnek az újak…meg a még szerencsések…és a világtalanok…. Na! Nekik szólt ez a cikk! A többiek nevében én köszönöm!

Tökéletes videó került elő Pala súlyos keddi bukásáról! – Onroad.hu -
[…] és kiemelten fontos most, az évad elején! A legnagyobb jelentősége persze annak van, hogy ha lehet senki ne szenvedjen el ilyet, de ha mással mégis bekövetkezik, tudjuk mi az első […]

markaszerviz -
Baszki, elvettétek az egésztől a kedvem, pedig én még esni is szeretek, persze nem halálosat, csak olyan tudjam, hány az órásat. A fájdalomtól meg nem kell félni, sokmindenre megtanít, ősidők óta provokálja túlcivilizált fajunk!

Előző bejegyzés

Így élvezd a telet: Bombardier Ski-Doo 1000 hószán teszt

2015. február 27., péntek
Különleges teszt

Következő bejegyzés

Könnyűsúlyú kanyarvadászok: a supermono

2015. március 17., kedd
Élménygép

Ezeket olvastad már?

Onroad.hu Live: az első adás kép- és hanganyaga

2017. február 19., vasárnap

Az Onroad.hu Live első adásának témája a motoros vezetéstechnika fontossága volt. Az utólagos letölthetőséget és visszanézhetőséget itt megtalálod.

Elolvasom »
Élő adás

Szemüveggel motorozni is vidám dolog: Motoflywear teszt

2017. február 14., kedd

Végre elkezdődött egy zseniális magyar találmány forgalmazása. A Motoflywear szemüvegek a motorosok látásproblémáit egy csapásra megoldják. (x)

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Nóórmális?!? Januári MZ túra, cél a Tátra!

2017. február 06., hétfő

Két őrült motorlovag hűséges MZ paripáikkal vágott neki a rekord hideg januárnak. Célpontjuk logikusan a Magas-Tátra volt. Mi más?

Elolvasom »
Extrém túra

Gondolatok és megfigyelések a motoros testvériségről

2017. február 04., szombat

Ki az igazi motoros? Mind testvérek vagyunk? Az elmúlt hetekben olyan dolgok történtek, amelyek miatt muszáj leírnom a gondolataimat a témáról.

Elolvasom »
Elmélkedés

Hirdetés

 
motoglobe.eu - Ahol a végtelen kalandok kezdődnek

Hirdetés