Rengeteg tanulmány és formaterv jelenik meg mindenféle motorokról, amelyeknek megalkotói a praktikumra és az esetleges megvalósíthatóságra nem igazán figyelnek oda. Az egyes alkotórészek működőképességéről is el szoktak feledkezni a dizájnerek, az egész járműéről nem is beszélve. Annyiban jelen témánk alanya is illeszkedik ebbe a sorba, hogy kizárólag egy számítógépes monitoron létező elképzelésről van szó, mégis annyira alaposan végiggondoltnak tűnik, hogy érdemes jobban szemügyre venni.
Egy elektromos supermoto koncepcióról van szó, amelyet az izraeli formatervező, Eyal Melnick vetett papírra – pardon, képernyőre. (Az alkotó nevére kattintva számos egyéb munkája között is böngészhettek.) A legfontosabb, hogy a jármű – amelynek a jelek szerint még nagyon neve sincs – roppant jól néz ki. Semmi sallang, nincsenek felesleges összetevők, úgy tűnik, hogy minden a funkcionalitásnak lett alárendelve.
Ugyanakkor az egyes alegységek a legapróbb részletekre kiterjedő módon átgondoltnak tűnnek, és minden letisztultan működőképes benyomást kelt. Roppant igényesek a kerékagyak, a féktárcsák, a futómű-elemek éppúgy, mint a műszerfal, a kezelőszervek vagy a teljesen LED technológiára épülő világítás.
A jármű központi váza foglalja magában – legalábbis feltételezéseim szerint – az akkumulátort és az elektromotort, amely talán egy tokozott és precízen megvezetett bordás-szíjjal hajthatja a hátsó kereket. (Aztán lehet, hogy a meghajtás mint olyan kimaradt a tervből…) Láthatóan igényes futóművet rajzolt az ötletgazda a motorka alá, amelynek a teljesítményéről persze egy szót nem szól a leírásban – lehet, hogy ez vásárlói elvárás kérdése csupán.
A tanulmány egyik legérdekesebb része a teljesen sík és egy mozdulattal cserélhető oldalsó borítás, amely a gép “átdizájnolását” nagyon könnyen és gyorsan teszi lehetővé. Így ha rajtszámot- vagy éppen főszponzort kell cserélni, azt egy mozdulattal meg lehet oldani. Kicsit hasonlít az alapötlet a Smart testre szabhatóságához – amit tudomásom szerint kevéssé használnak ki a tulajdonosok. Na de ezt majd hátha…
Összességében teljesen megvalósíthatónak és működőképesnek tűnik az egész. Sőt, a magam részéről egy csupa ilyen masinából álló mezőnyt is nagyon jól el tudok képzeni mondjuk Kakucsringen, amint combos és sivító villanymotoroktól hajtva meccselnek egymással.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »