A mért távot tekintve nem, az összes megtett kilométert nézve azonban a negyedik nap volt az eddigi leghosszabb: összesen több mint kilencszáz kilométer várt tegnap a versenyzőkre. Ennek nagy része, konkrétan a kora reggeli indulástól 591 összekötő szakasz volt, zömében köves utakon. Közben átléptek Chilébe és jártak négyezer méter feletti magasságban is. Az összetettben vezető Joan Barreda a Honda nyergében pedig újabb szakaszgyőzelmet könyvelhetett el.
Az előző napot megnyerő Matthias Walkner kezdett az élen, azonban az elsőségért kőkemény küzdelemben levő csapattársa, Marc Coma hamar a nyomába ért. Sőt, át is vette a vezetést – neki ugyanis nagyon kellett sietni, hogy ledolgozza a Honda versenyzőjével szembeni hátrányát. Ez azonban minden igyekezete ellenére sem sikerült, Barreda ugyanis egész nap a sarkában volt. Amikor megkezdték a 312 kilométeres mért szakaszt a nap vége felé – ez zömében az Atacama sivatag híres homokdűnéi között zajlott -, már az első és második helyen motoroztak.
Azután a célhoz közeledve Barreda begyújtotta a Honda utánégetőit, és elsőként szakította át a képzeletbeli napi célszalagot. Így a másodikként érkező KTM-es bajnok előtt közel két újabb perccel növelni tudta az előnyét. “Igazán elégedett vagyok a mai nappal.” – nyilatkozta a célban Joan – “Nagyon gyors volt az egész szakasz, erősen kellett végig koncentrálni. Amikor észrevettem, hogy Marc van előttem, nagyon igyekeztem, hogy ne tudjon elhúzni tőlem. Ez nem egy egyszerű dolog ám! Azután a cél előtt sikerült gyorsulnom, így tovább növeltem az előnyömet. A legfontosabb azonban az, hogy hiba nélkül motorozzak – nem szabad semmilyen felesleges kockázatot vállalni.”
Az előző nap győztese pontosan ugyanúgy járt, mint korábban az élen nyitó Sam Sundeland: navigációs problémákkal küszködve nem hogy nem tudott ismét az élmezőnyben végezni, hanem közel huszonhárom percet veszítve a 22. helyen futott célba. Így a harmadikról a nyolcadik helyre esett vissza.
A gyári csapatok között remekül tartja magát Alain Duclos a TVR-Sherco hátán – bár a nap során neki is voltak problémái közvetlenül a cél előtt. No és említsük még meg Laia Sanz kisasszonyt, aki gyári Hondájával a negyedik napot az első tízben fejezte be, összetettben pedig a 12. helyre kapaszkodott fel. Honfitársunk, Dési János is remekül motorozott: 55. lett, így hat helyet lépett előre.
1. Joan Barreda, ESP (Honda) 3:27:28
2. Marc Coma, ESP (KTM) 3:29:27
3. Pablo Quintanilla, CHL (KTM) 3:30:17
4. Jordi Viladoms, ESP (KTM) 3:38:12
5. Ruben Faria, PRT (KTM) 3:38:23
6. Javier Pizzolito, ARG (Honda) 3:38:57
7. Alain Duclos, FRA (Sherco) 3:40:19
8. Laia Sanz, ESP (Honda) 3:41:16
9. Ivan Svitko, SVK (KTM) 3:41:19
10. Michael Metge, FRA (Yamaha) 3:42:00
1. Joan Barreda, ESP (Honda) 13:10:33
2. Marc Coma, ESP (KTM) 13:23:22
3. Paulo Goncalves, PRT (Honda) 13:31:02
4. Ruben Faria, PRT (KTM) 13:33:38
5. Jordi Viladoms, ESP (KTM) 13:35:24
6. Pablo Quintanilla, CHL (KTM) 13:41:15
7. Toby Price, AUS (KTM) 13:42:38
8. Matthias Walkner, AUT (KTM) 13:44:01
9. Alain Duclos, FRA (Sherco) 13:47:04
10. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 13:49:38
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »