A Christini különleges motorjairól írtunk már korábban. Az amerikai cég specialitása az összkerék-hajtású motorkerékpárok építése. Ennek számos előnye van terepen – de talán még aszfalton is. Az mindenképpen ide sorolható, hogy ha látványoskodni akarunk, nem csak a hátsó kereket pörgethetjük ki, hanem az elsőt is. Íme, ilyen a burnout első gumival.
Ez pedig nagyon látványosan mutat, főleg a szokatlansága miatt. Nem árt persze egy kis víz a gumira, hogy jobban tudjon pörögni. Így pedig akár valóban lehetséges akár az első abronccsal is rajzolgatni valamit az aszfaltra. Kréta helyett motorgumival. Így mutat ez mozgóképen:
A két abroncs együttes pörgetése már egy kicsit fogósabb feladat, hiszen először is nem kevés motorerő kell hozzá. Így második mai csodabogarunk egy ebben bővelkedő KTM 990 Adventure alapjaira épített vas, amelyet a Cosentino Engineering készített – a felhasznált műszaki hátteret azonban itt is a Christini Technologies szállította. A filmben nagyon jól meg is lehet figyelni az összkerékhajtási rendszer működését a burkolataitól megfosztott KTM-en:
Ahhoz persze, hogy valóban füst is jöjjön mind a két gumiból, azokat szilárd talajon kell együttes pörgésre bírni. Ehhez pedig rögzíteni kell a motort – nyílt utcán tehát elég nehéz előadni a mutatványt. Mint a videón is látszott, a rögzítést két baromi erős lánccal oldották meg – mert az osztrák vékettest azért nem gyerekjáték féken tartani, ha mind a két kereket hajtja!
A Christini remek rendszerének biztos, hogy nem az efféle mókázás a fő felhasználási területe. Nagyon érdekes lenne megtapasztalni, hogy milyen vezetni egy ilyen motort – amennyiben egyszer megadatik, mindenképpen beszámolunk róla!
Cimkék:
Motorral is könnyű olyan sérülést összeszedni a kátyús utakon, amelynek javítása aztán sokba kerül. Az okos motoros azonban előre gondolkozik!
Elolvasom »Ténylegesen bezárták a Horex GmbH üzemét, nem gyártanak több VR6-os motorkerékpárt Augsburgban. Nem érkezett befektető, aki megmenthette volna a céget.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »