A Zero Motorcycles új modellel készül a következő esztendőre. Bizonyára ismerősen cseng a nevük, ugyanis a kissé kezdetlegesnek számító elektromos motorok piacán igazán potens gépeket gyártanak – mondhatni teljes értékű kétkerekűnek számítanak a termékeik. A vállalat 2006-ban indult el Kaliforniából ezen a viszonylag újnak számító ösvényen. A villanybringák hatótávolsága még mindig elmarad a benzines társakétól, ám ez a különbség egyre inkább csökkenni látszik.
Az amerikai cég legújabb kétkerekűjét egész egyszerűen DS-nek hívják és kinézetét tekintve leginkább egy modern scramblernek tűnik. Ezt a Zero reklámfilmje is alátámasztja, ahol nagy hangsúlyt kapott a vegyes használhatóság. A kanyargós országútról letérve a hepehupás földutak sem hozzák zavarba a masinát. A gumiválasztást is ehhez igazították: a Michelin MT-60-asa egy vegyes felhasználású trail abroncs, amellyel könnyű terepen is megállja a helyét a vas. Ebben segítséget nyújt egyébként a Showától származó fordított első teleszkóp is, amely a videó tanúsága alapján könnyedén veszi az akadályokat.
A legfontosabb mégsem ez, hanem maga a gép lelke, a léghűtéses, állandó mágneses villanymotor. Ötvennégy lóerőt és kilencvenkettő newtonméter nyomatékot teljesít csaknem a teljes fordulatszám-tartományban – ezt a nyomatékértéket egy Honda Varadero produkálja közel 6’000-es fordulaton. A Zero DS-nek alig öt másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 100-as tempót és a 160-as végsebesség miatt sem kell szégyenkeznie.
Itt jön a fekete leves, amely mégsem annyira fekete: a hatótávolság. Az alap változatot 9,4 kWh-s akkumulátorpakkal szerelik, így 167 kilométernyi utat képes megtenni egy feltöltéssel, normál használat mellett. Természetesen választhatunk nagyobb, de drágább csomagot is – a 12,5 kWh 225 kilométerre elegendő. Ha még ezt is kevésnek tartanánk, akkor kérhetjük a Power Tank nevű kiegészítőt, így már a benzinmotorok között átlagosnak számító 274 kilométerig tolhatjuk ki a két feltöltés közötti távolságot.
Az ára még mindig egy paraszthajszálnyival magasabb, mint a belsőégésű motorral hajtott konkurencia modelljei – ám ezért a pénzért egy jól használható, konnektorból tankolható gépet kapunk, amelyet ráadásul kikapcsolható ABS-szel is elláttak. Ennek tekintetében kell szemlélni azt a nagyjából 3,2 millió forintnak számító 13’345 dollárt, amelyet a legegyszerűbb Zero DS-ért kérnek – a nagyobb akkuval ellátott masina 2’000 dollárral kerül többe, míg a Power Tankos variációért közel egymillió forintnyi felárat kell leszurkolnunk a kasszánál.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »