A Harley-Davidson Budapest szeptember 19-én, pénteken a Trafiq Bar-ban egy exkluzív sajtótájékoztató keretén belül mutatta be a sajtó munkatársainak és meghívott ügyfeleinek a márka sokakat megosztó újdonságát, a “lefelé terjeszkedést” képviselő Street 750-est. Lassan egy éve tudjuk, hogy jönnek a márkahívők által szentségtörőnek tartott lökettérfogatú gépek. Megismerhettük a technikai adataikat, sőt már láthattuk őket jégen is hasítani. Most azonban itt van élőben Magyarországon is!
Az eseményen Harsányi Levi házigazdáskodott, profin vezetve a műsort, bár a bemutatót mondhatjuk idézőjelesnek, hiszen már mindenki hallott az új, kéttagú modellcsaládról (500 és 750), és kíváncsian vártuk is az indiai-amerikait. A publikum könnyen megkülönböztethető két csoportból állt: a sajtó meglehetősen heterogén képviselőiből, és a faterok motoron című filmben látható, egy Harley-Davidson vásárlásához már korban és pénztárcában is felnőtt úriemberekből. Természetesen volt egy kör a HD ruházati termékeivel kapcsolatban is, amelyek bár nagyon bátran árazottak, de stílusban, minőségben közelítik az árhoz mérhető színvonalat, és külön hivatalos üzletben is megvásárolhatóak a Bécsi utcában. Nekem nagyon tetszenek!
Az esemény fénypontjaként pedig lekerült a lepel a Harley-Davidson Street 750 modellről. A sűrű vakuvillanások közepette Levente átadta a szót Rapkay Zoltánnak, aki részletesen beszélt a modellről, illetve a Dark Custom családról. Elmondta, hogy kifejezetten városi motornak készült a 750, amelynél az országúti cirkálásnál fontosabb szempont volt az agilitás és a mindennapi csiki-csukira való alkalmasság. Külön kiemelték, hogy nem viccből néz ki meglehetősen puritánnak az újdonság: egy klassz videón láthattuk, hogy már a bemutatás előtt készített a gyári custom műhely néhány átiratot sportos vagánytól a kézi váltós bobberig – próbálva ihletet adni a majdani tulajoknak.
Szerintem a kissé visszafogott gyári kialakítást is próbálták ezzel menteni, ha valaki nem látná bele az izgalmas motort. Rapkay úr négyszemközt elmondta, hogy teljesen új vevőkört szeretnének a márkához vonzani az új motorral, bízva abban, hogy lesznek akik egy japán márkajelzés helyett inkább a veretes milwaukee-i logót látnák az üzemanyagtartály két oldalán. Vagyis nem az eddigi Spori-vásárlókat akarják több lehetőség elé állítani.
A leleplezés után tüzetesebben megvizsgáltuk a motort – és nagyjából azt kaptam, amit vártam. Sok részlet a gépen azonnali cseréért kiált, szinte könyörögve a “customizálásért”, azonban három lépésről nézve már egy nagyon vagány városi gépet dobtak piacra az amerikai srácok. Jelképes utasülés, semleges helyzetű kezelőszervek teszik könnyűvé az egyszemélyes motorozást, a nem túl acélosnak tűnő futóműelemek felett pedig majd az első próbakör után ítélkezünk.
Az egész motornak két nagyon erős része van: az erőforrás maga, és a tank. Sokat elmond erről, hogy a fent említett tuning-gépeket bemutató videón az összes motornak megmaradt a gyári tankja, mert az tényleg klassz! Az üléspozíció természetesen nem a hozzám hasonló henteslegényeknek kedvez, de “kúl” szaladgálósnak simán el tudnám képzelni egy komolyabb gép mellé a garázsban. Alapáron kicsivel hárommillió alatt pedig akár a tiéd is lehet!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »