Talán nem mindenki tudja, de a Kobei székhelyű cégcsoport nem csak motorkerékpárokat gyárt – sőt a motorok szinte csak melléktermékei a komplett gyárakat, nagy sebességű és hagyományos vonatokat, polgári és katonai repülőgépeket, óriástankereket és harckocsikat is készítő mammutvállalatnak. Lassan azt is megszokhatjuk, hogy a zöldeknek szokása a saját hajuknál fogva kihúzni magukat a csávából, olyan szörnyetegeket az utcára engedve, mint a hetvenes években gyártott H2 Mach IV (74 lóerő, 203 kilométer/órás végsebesség), a 80-as évek poszterslágere, a GPZ900R (92 lóerő és mintegy 250-es legnagyobb tempó), a 90-es esztendőkben a ZZR1100 (145 lóerő, 272 km/h), majd az egyik utolsó oldszkúl mozdony, a ZZR1400 (200 lóerő és elektronikusan szabályozott 299-es sebesség).
Ezek a gépek már megjelenésükkör mind kellőképpen gyomorszájon vágták a motoros szcénát, de már az utolsó nagyvas, a ZX14 is lassan tíz éve, a 2005-ös Tokyo Motor Show-n mutatkozott be. Ami azonban most, a hónap végén kerül majd leleplezésre, az valami elképesztően izgalmas, forradalmi dolognak tűnik – legalábbis az erőforrás terén! Maga a Kawasaki is annyira várja már, hogy egész kis beetető-videósorozatot készítettek belőle, amit mi borsódzó háttal nézünk, hallgatunk meg naponta többször is.
Az első kisfilm még csak kedvcsináló:
A másodikban már hallhatjuk a legújabb Ninja hangját is:
Egy kis visszatekintés a cég eddigi 136 évére – alig több mint egy percben:
Végül feltűnik a Ninja H2 sziluettje is:
Volt már hasonló próbálkozása a japán gyártóknak, és ebből a szórásból a Kawasaki sem maradhatott ki, azonban valószínűleg az akkori gyártástechnológiai ismeretek nem voltak elegendőek a megbízható, kőkemény turbós motorok gyártásához. A megboldogult GPz750 Turbo 1983-ban 112 lóerőt tolt az aszfaltra, ami 238 kilométer/óra elérésére volt elegendő – ezzel pedig majdnem megfogta a jóval nagyobb hengerűrtartalmú VF1000R Hondát (amely akkor a leggyorsabb széria motorkerékpár volt a maga 240-es végsebességével). Erről, és hasonló különleges nem-szívó motorú gépekről hamarosan olvashattok egy következő cikkünkben is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »