Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi értelme a háromkerekű motorkerékpároknak – bár jobban belegondolva már maga a meghatározás is ellentmond önmagának. Mindegy is, a lényeg hogy a trike kategória évtizedekkel ezelőtt megszületett, és létezik azóta is. Berzenkedés ide vagy oda mégis csak motorosnak tekintjük az őket meglovagoló embertársainkat, hiszen ugyanúgy intünk nekik, mint ha csak két kerekük lenne.
Azonban a trike-okat is többféle alfajra oszthatjuk, hiszen nem csupán hátul lehet a dupla abroncs, hanem akár elöl is. Az ilyen, úgynevezett fordított háromkerekűek legismertebbike a Can-Am Spyder, amely kétségtelenül teljesen más élményeket ígér vezetőinek, mint az elöl egyetlen kerékkel szerelt “hagyományos” változatok. A Bombardier paripáihoz hasonló átépítő kittet kínál a Honda nagy csatahajójához, a Gold Winghez a holland Sturgis Motoren.
A készlet tartalmazza az első kerekeket független felfüggesztéssel együtt, egy kiegészítő hűtőt – hogy kellően alacsonyan maradhasson a vízhőfok a lecsökkent menetszél ellenére is -, valamint az összes olyan karosszériaelemet- és borítást, amelyek segítségével az embernek az lesz az érzése, hogy ez a jármű így teljes egész. Amennyiben a Gold Wing eredetileg blokkolásgátlós fékrendszerrel vagy éppen légzsákkal volt felszerelve, azok értelemszerűen az átalakítás után is működnek. Az egész jármű teljesen menetkészen még így is fél tonna alatt marad, ami jobban belegondolva nem is rossz eredmény.
Sajnos azonban nem túl olcsó. Az R18 kitt 15’500 dollárba (3,5 millió forint) kerül, amennyiben pedig a Sturgis Motoren szereli nekünk össze és fényezi véglegesre a vasat, további 1’200 dolcsit (közel 300 ezer forintot) kérnek ezért is. Így talán nem is annyira rossz vétel a képeken látható, az F6B alapjain bemutatódarabnak épített és 3’500 kilométert futott R18-as, amelyet az eBay aukciós portálon potom negyvenezer dollárért azonnal le is lehet ütni. Ugyan ez is több mint kilenc millió forint, azonban ez a jármű már itt Európában forgalomba van helyezve – tehát a hazai rendszámosítása akár még megoldható is lehet!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »