Megkezdődött az idei gyorsasági motoros Alpok Adria bajnokság. Az első versenynek az olaszországi Adria Raceway adott otthont. Chrobák János az új Ipone Triumph Daytona 675R-jével még az ismerkedő fázisban van, de a nyitó hétvégén így is a legeredményesebb magyar volt a 600-as mezőnyben. Változatos időjárási viszonyok uralkodtak egész hétvégén, ami nem könnyítette meg a versenyzők dolgát. Jani a pénteki szabadedzésen sajnos csak egyszer tudott felmenni a pályára száraz körülmények között,majd utána eleredt az eső és vizes pálya volt a délután hátralevő részében. A szombati napon két időmérő és az első verseny várta a versenyzőket. Az Old Timer kategóriák után a 600-as mezőny következett a sorban. Jani az előkelő 4. helyet szerezte meg a népes nemzetközi mezőnyben a kvalifikációk során, amivel a második sor elejéről indulhatott a versenyen. A futamon magabiztos motorozással a kategóriájában a 3. helyen végzett, amivel megszerezte a 2014-es év első Alpok Adriás dobogós helyezését.
Vasárnap egy bemelegítő edzés és a második futam volt hátra. A második futamon is a két időmérőn elért eredmények alapján történt a rajt. Sajnálatos módon egy kettős bukás után a 15. körben piros zászlóval leintették a futamot, így a 14. befejezett kör alapján volt értékelhető a futam, ahol Jani a kategóriája 5. helyén állt és így már nem tudott tovább javítani pozícióján. A hétvége végeredménye pozitív. Értékes pontok és sok tapasztalat az új motor terén.
Következő futam, 3 hét múlva május 24-25-én a magyarországi Pannóna Ringen lesz, ahol az Alpok Adria sorozat mellett IMRC bajnoki és Magyar OB futam is lesz, sőt ezen a hétvégén rendezik meg a kispályás Országos Bajnokság első fordulóját is ugyanitt.
Chrobák János: “Nagyon vártam ezt a hétvégét több okból is. Először is, hogy erre a hétvégére már az idei új motorommal állhattam rajthoz, illetve az Alpok Adria mezőnyt most láthattuk, hogy kik is indulnak idén. A motor jól vizsgázott az első hétvégéjén, bár a beállításokat még nem igazán találtuk meg, illetve még szokni is kell egy kicsit. Még nem állt össze minden tökéletesen. Az időjárás érdekes hétvégét produkált nekünk, de úgy gondolom a segítőimmel jó döntéseket hoztunk és jól alakult a hétvége összességében. A Triumph Budapesttől megkaptam az előző versenyen használt motort tartalék motornak, így a hétvégén az lett a vizes motor, az új pedig a száraz. Az első időmérő félig vizes, félig száraz pályán ment, ahova vizes gumival kellett felmenni. A második időmérőn pedig már inkább száraz volt a pálya, így azt a döntést hoztuk, hogy a száraz gumival próbálom meg. Jó döntés volt, hiszen a pálya nagyja száraz volt így ezzel lehetett gyorsabban menni. Az edzés végére ismét elkezdett cseperegni az eső, de ekkor már sikerült megfutnom a 4.helyre elegendő időt. A szombati versenyen egy jó rajt után a 4. helyen mentem, majd a vége előtt 3 körrel sikerült feljönnöm a dobogós helyezésre és ezt meg is tartottam. A vasárnapi bemelegítő edzésen sok dolgot változtattunk a motoron, amitől érzésre jobb lett a motor. A második versenyre ismét változtattunk még egy kicsit a motoron, amivel javulást már nem értünk el. Egy supersport kategóriás motorral kerültem csatába, többször előzgettük egymást. Végül ebből a csatából nyertesen jöttem ki, de aztán egy dupla bukás után leintették a futamot piros zászlóval. A kategóriám 5. helyén álltam, így ez lett a végső helyezésem is. Felhőtlennek nem mondanám az örömöm, de örülök a hétvégi eredményeknek. Azt tudom, hogy ettől csak jobb lehet a motor, az összeszokás, szóval készülünk a következő nagy futamra. Május 24-25. Pannónia Ring. Köszönöm a támogatást a Triumph Budapestnek, az IPONE motorolajak forgalmazójának, a MarketProg Kft-nek, a Colony Cool Kft-nek, Zenith Racing (Öhlins) -nek, Greksa Attilának és Horváth Zolinak, hogy belefoghattam az Alpok Adria sorozatba.”
Nem véletlenül emlegettem a felvezetőben, hogy készülnek valamivel. Jani és a Triumph Budapest egy izgalmas kis videót fogatnak, amelyben nem csupán a versenyeken induló Daytona, hanem valamilyen más izgalmas Triumph is fel fog tűnni a pletykák szerint. Addig is be kell érnünk az alábbi néhány másodperces kedvcsináló videóval.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »