Napvilágot láttak a Ducati tavalyi, 2013-as piaci adatai – egyre növekvő eladásokkal büszkélkedhetnek, 2012 után az elmúlt esztendőben is rekord értékesítéssel zártak. Igaz, a különbség nem hatalmas – összesen száznyolcvanöttel több Ducati talált gazdára a 2012-es évhez képest, szám szerint 44287 darab. Viszonyításképpen a BMW 115 ezer kétkerekűt gördített ki a gyáraiból, míg a KTM erre is rátett egy lapáttal, a maga mintegy 124 ezer eladott motorjával.
Az olasz cég élére tavaly új vezetőt neveztek ki Claudio Domenicali személyében. Rendkívül büszke arra, hogy ez a viszonylag kis vállalat ilyen szép eredményeket produkált a gazdaságilag gyenge lábakon álló európai piacon is. Úgy gondolja, hogy közrejátszhatott ebben az erősödésben a nemrégiben bevezetett két új modelljük is – a 899 Panigale és a Hypermotard sikeresnek bizonyult Ducatis körökben.
A legtöbb motor az Amerikai Egyesült Államokban talált gazdára – ha viszont az európai kontinenst egybe számítjuk, akkor az eladások ötvenegy százaléka itt történt. Országokra lebontva az USA huszonnégy százalékot, az olaszok tizenegy százalékot, míg a németek tíz százalékot tettek hozzá a növekedéshez.
A 2012-es évhez képest Ázsiában történt a legnagyobb fejlődés – ott huszonhat százalékkal több motort sikerült értékesítenie a Ducatinak. Dél-Amerikában is javult a helyzet, hála az átszervezésnek – csaknem hétszázzal több talján paripa fut az útjaikon.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »