Két teljesen hétköznapi motort mérnek össze gazdáik az alábbi videón: egy Kawasaki KLR650-est (42 LE, 47 Nm) és egy Zero FX-et (27 LE, 95 Nm). Persze, rá lehet vágni, hogy az Amerikában ma is kapható (Európában már sajnos nem forgalmazzák) Kawa nem egy dragbike – de legyünk őszinték: a Zero sem az. Hiszen konkrétan egy terepmotorról van szó, itt a videón oda való abronccsal. Amely aszfalton még a gyorsító erőt sem képes optimálisan átadni a talajnak. A feladat pedig egyszerű: nagyjából 15 kilométer/óra körül gurulva egy tábla vonalában mindenki nyélgázt húz.
Egy egészen rövid pillanatra úgy tűnik, van a benzines erőforrással hajtott “igazi” motornak bármi esélye is – aztán elkezdi tolni a folyamatosan állandó nyomatékkal rendelkező elektromotor a Zero-t, és onnantól ami történik, azt leginkább megalázónak lehet nevezni. Aki pedig vezetett már elektromos meghajtású motort (nekem volt szerencsém hozzá többször is), az tudja, hogy valódi motorozási élményt tudnak ám adni ők is! Előbb-utóbb megoldják a hatótávolsággal és a feltöltés időszükségletével (no meg a vételárral) kapcsolatban ma még komolynak számító problémákat, és onnantól – tetszik vagy sem – jön a villanymotorok korszaka!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »