A Chicago Internatrional Motor Show keretében mutatta be a Victory legújabb modelljét, a Gunnert. Kezdjük a név magyarázatával, ahogy az Steve Menneto, a Polaris Industries elnökhelyettesének szájából elhangzott: „Gondoljunk azokra az amerikai katonákra, akik a repülőgépek farok- vagy oldallövészeként harcoltak értünk. Micsoda fickók voltak – fenomenális munkát végeztek Amerika számára!” A „Lövész” tehát a Második Világháború B52-esei géppuskásainak állít emléket. Mégpedig igazán méltó emléket!
Igazi keményfiús vas, hiszen csupán egyetlen ülése van. Ezen kívül egyedi azonosítójegyei a matt szürke és fényes fekete fényezés, a rövidre vágott, bobberes sárvédők és a 24 küllős könnyűfém felnik. Az ülésmagasság mindössze 635 milliméter (elképesztően alacsony!) – más márkáknál ez valamilyen kisebb blokkal mozgatott belépőmodell adata kellene hogy legyen. Nem így a Victorynál: a Gunnert ugyanaz a 106 köbinches (1’731 köbcentiméteres) V2-es hajtja hat sebességes váltón keresztül, mint a többi paripát.
Kell is az erő, hiszen a hosszú és lapos gép kategóriatársaihoz képest nem extrém nehéz, de a maga 295 kilójával nem is pillesúlyú. Viszont vélhetően igazi élmény lesz vele a motorozás, hiszen egyrészt a pilóta nagyon agresszív helyzetben ül rajta, másrészt a 130/90 B16-os első és főleg a 140/90 B16-os hátsó Dunlop 491 Elite II abroncsok igazán jó motorozhatóságot sejtetnek. A kanyargászást pedig nem is kell túl gyakran megszakítani – tankolással legalábbis nem, hiszen a Gunner egyszerre 20,5 liter üzemanyagot tud magához venni.
No és hogy mennyi a bevezetőben említett kedvező ár? Az Egyesült Államokban 12’999 dollár ezért a technikáért valóban nem nevezhető soknak, hiszen közvetlenül átszámolva forintra még a mostani nem túl acélos árfolyam mellett is hárommillió forint alatt van. Aki még nem ment Victoryval, az pedig nyugodtan elhiheti nekem, hogy nagyon-nagyon komoly élmény!
Cimkék:
Tovább virágzik és egyre szorosabb az együttműködés az osztrák gyár és annak többségi tulajdonosa között. Egyre izgalmasabb motorokat láthatunk!
Elolvasom »Történetünk főhőse ugyan nem halt meg, de még meg sem sérült. A hülyeségek olyan tárházát rakta viszont össze, amit érdemes elolvasni.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »