A 2014-es modellévre egy kis meglepetést tartogatott a Yamaha. Nem világrengető újításról van szó, csupán néhány elektronikai segédlettel vértezi fel az amúgy sem puritán ezerkettes Super Tenerét. Megjelenésekor rendkívül korszerűnek számított, egyesek trónfosztásról beszéltek a bokszer GS királyságában. Tavaly azonban kijött egy újabb GS széria, a többi ellenfél műszaki tartalmáról nem is beszélve – így a Yamahának is lépnie kellett – egyértelmű, hogy nem szeretnének a középmezőnyben maradni.
Manapság már nem számít nagy újdonságnak a világjáró motorok körében az elektronikus futóműállítás – kézenfekvő volt tehát, hogy a nagy Tenerébe is bekerüljön egy, a KYB segítségével fejlesztett darab. Egy kicsit áthangolták a hosszabb rugóutakhoz igazítva, az egyébként az FJR1300-ban is megtalálható, hasonló módon működő felfüggesztést.
Ez a futómű opcióként lesz rendelhető a Super Teneréhez, ES néven futnak majd az ilyen berendezéssel ellátott modellek. Viszont történtek olyan változtatások, amelyek az alapmodellt is értinik. Szériában szerelik majd a tempomatot – ez jó szolgálatot nyújthat a hosszú és unalmas autópályás szakaszok során. Ezen kívül megújul a műszerfal – az eddigi gusztusos darabot egy számomra érdektelenebb LCD kijelzős panel váltja fel. A szigorodó károsanyag kibocsátásra vonatkozó normák értelmében új befecskendező és kipufogó rendszert kapott. Így állítólag a fogyasztás is kedvezőbben alakulhat – nem mintha az eddigi modellre ráhúzhatnánk az iszákos jelzőt. A módosításnak köszönhetően a forgatónyomaték is nőtt két newtonméterrel, 2014-től már 116 Nm mozgatja majd a túragőzöst.
Ezek a fejlesztések először az európai és kanadai piacon fognak megjelenni, a további területeken való terjesztésről később határoznak a marketingesek. A lényeg, hogy újból fel kell kötniük a többieknek azt a bizonyos nadrágot.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »