A cég Sanghajban jött létre, és nem is szándékoznak mást készíteni, mint amperrel hajtott kétkerekűeket. A piac ugyanis észvesztő méretű: csak elektromos motorból 36 millió darabot gyártanak éves szinten Kínában! Egy piackutatási alapokon nyugvó tanulmány szerint ugyanakkor a vásárlók egyre inkább vágynak a minőségi, mutatós és őket motorozási élménnyel is megajándékozó paripákra – ilyenből viszont nincs sok. Úgyhogy hamar alapítottak egy céget (ElectroForce Motors, vagyis EFM) és terveztek két modellt.
A Tau egy klasszikus külsejű naked bike, míg a Mμ egy rendes idomos sportmotor. Belső technikájukat tekintve megegyeznek. Mindkettőnek létezik egy ‘Base’ és egy ‘+’ típusa, illetve hamarosan érkezik majd a ‘Pro’ változat is. A pontos technikai adatokat táblázatos formában tudjátok átböngészni. Érdemes!
Tau és Mμ Base |
Tau és Mμ + |
Tau és Mμ Pro |
|
Akkumulátor típusa |
Líthium-ion (kivehető) |
Líthium-ion (kivehető) |
Lítium-acél-foszfát (nem kivehető) |
Akkumulátor kapacitása (kWh) |
3,9 |
5,4 |
5,2 |
Töltési idő (h) |
8 |
8 |
5 |
Maximális teljesítmény (kW/LE) |
8/11 |
11/15 |
15/20 |
Maximális forgatónyomaték (Nm) |
47 |
70 |
82 |
Motor típusa |
Közvetlen meghajtású HUB motor (72V, 100A) |
Közvetlen meghajtású HUB motor (72V, 150A) |
Közvetlen meghajtású HUB motor (96V, 150A) |
Hajtás |
Kuplungmentes egy sebességes közvetlen hajtással |
Kuplungmentes egy sebességes közvetlen hajtással |
Kuplungmentes egy sebességes közvetlen hajtással |
Legnagyobb sebesség (km/h) |
85 |
100 |
115 |
Gyorsulás 0-60 km/h (s) |
8,0 |
6,0 |
5,0 |
Hatótáv városban (km) |
115 |
150 |
150 |
Hatótáv országúton (km) |
64 |
85 |
85 |
Vegyes hatótáv (km) |
90 |
117 |
117 |
Váz |
EFM nagy szilárdságú acél cső segédvázakkal |
EFM nagy szilárdságú acél cső segédvázakkal |
EFM nagy szilárdságú acél cső segédvázakkal |
Első fék |
280 mm átmérőjű szimpla tárcsa 4 dugattyús nyereggel |
280 mm átmérőjű szimpla tárcsa 4 dugattyús nyereggel |
280 mm átmérőjű szimpla tárcsa 4 dugattyús nyereggel |
Hátsó fék |
280 mm átmérőjű szimpla tárcsa 2 dugattyús nyereggel |
280 mm átmérőjű szimpla tárcsa 2 dugattyús nyereggel |
280 mm átmérőjű szimpla tárcsa 2 dugattyús nyereggel |
Első futómű |
42 mm átmérőjű fordított teleszkóp |
42 mm átmérőjű fordított teleszkóp |
42 mm átmérőjű fordított teleszkóp |
Hátsó futómű |
Központi rugóstag |
Központi rugóstag |
Központi rugóstag |
Első gumi |
110/70-17 |
110/70-17 |
110/70-17 |
Hátsó gumi |
130/90-16 |
130/90-16 |
130/90-16 |
Saját tömeg (kg) |
140 |
150 |
170 |
Terhelhetőség (kg) |
160 |
150 |
130 |
Hossz/szélesség (mm) |
2100/780 |
2100/780 |
2100/780 |
Tengelytáv (mm) |
1360 |
1360 |
1360 |
Ülésmagasság (mm) |
800 |
800 |
800 |
Szabadmagasság (mm) |
130 |
130 |
130 |
A cég elsődleges célja, hogy megvesse lábát a kínai, majd azt követően az indonéz, maláj, tájföldi és a vietnámi piacokon. Már India sem szerepel az elsődleges terveik között – úgyhogy mi, európaiak ne is nagyon reménykedjünk, hogy az amúgy tényleg pofás kis elektromos paripák ideérnek hozzánk. Pedig egészen figyelemre méltó az áruk is: a ‘Base’ technika 4’200, míg a ‘+’ kerek 5’000 dollárba kerül, amelyek átszámítva 925’000.- és 1’100’000.- forintnak felelnek meg. Ezek pedig egészen emészthető összegek – figyelembe véve a járgányok műszaki paramétereit.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »