A túra-endúrók unalmasak?

Videó
2014. január 08., szerda - FeR1

Egyesek szerint nincs meg a túra-endúrókban a mókázásra való hajlam. Na, ők nagyot tévednek - nézzétek csak ezeket a videókat!

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Klasszikus erő új köntösben – Brixton Cromwell 1200x

Brixton Cromwell 1200x

Cimkék: , , , , , , , , , ,


Hozzászólások (8 hozzászólás)

Macko -
Az jutott eszembe, hogy szívesen megvásárolnám ezt a fehér R1200GS-t. 🙂

FeR1 -
Keveset futott, bemutató motor, a gumik frissek, nincs bennük 100 kilométer…kell ennél jobb ajánlat? 😀

Macko -
Ja, csak a főtengely aránytalanul sokat forgott a megtett kilométerekhez képest. Amúgy a GS hátul (a kerékagyban levő ABS jeladóval) méri a megtett távot, úgyhogy lehet hogy nem is futott ez olyan keveset. Legalábbis óra szerint. 🙂

csigaxx -
Én sajnos azt tapasztaltam, hogy egy túraenduróban az endurózás egy optikailag bizonyos %-ban megtépázott és esetleg az átlagosnál több műszaki problémát okozó járművet okoz, befolyásolva ezzel a dolog túra részét. Gondolok arra, hogy egyik nap dagonyázni, másnap indulni Ausztriába összeférhetetlen egy idő után vagy sok felkészülést igénylő feladat. Persze egy út során nagyon jól jön az képesség, hogy elhagyjuk az aszfaltot… Szerintem belátható a fennt látott képi anyagok alapján is, hogy a két fogalom kettéválik egy idő után. Ha sokat túrázol, félted a vasat endúrózni. Ha meg endúrózol, inkább tartasz egy másik vasat túrázni… Ti hogy vagytok ezzel?

FeR1 -
Én túrázok is vele és endúrózok is, és nem sajnálom. Erre született. Tény, hogy nagyobb a karbantartás igénye egy komolyan használt motornak, de ez mindennél így van. Az, hogy csak gurulgatunk aszfalton ide-oda persze, hogy nem veszi igénybe a gumin kívül az alkatrészeket. Hogy kicsit megtépázott lesz optikailag? Kit érdekel, attól lesz szép. Egy szalonkinézetű motor endúróbl gáz szerintem, cukrászdába járni meg fölösleges motorral. A fenti képen krossz pályán nyúzzuk (nem teljesen oda való, de megállja a helyét ott is), viszont ezen a linken éppen túrázunk vele és itt sem volt semmi probléma : http://onroad.hu/2014/01/06/a-negy-orszag-tura-elso-resz/ Ha nem használnám terepen az olyan lenne számára, mint mikor a madarat ketrecbe zárják és csak nézegetik, de szárnyalni nem engedik.

Macko -
Csigaxx: nekem is tökéletesen megfelel multifunkciós eszköznek a Gésa. 🙂 Sehova nem tökéletes, de csak megjárta a környező országokat, hazánk valamennyi versenypályáját és elég sokat kapott terepen is. 140 ezer kilométerrel levitézletten néz ugyan ki, de műszakilag kifogástalan. Természetesen karban kell tartani, de hát így van ez a nőkkel. 🙂

csigaxx -
FeR1: mondjuk a Te motorod el van látva egy példaértékü és nagyon jól kitalált védelemmel, semmi más motoron nem láttam még ilyet. De amikor az egyik idom heggesztett a mások összekarcolt, a kipufogó behorpadt, az index lóg, a hűtő elgörbült, hátsó fékkar görbült stb stb stb 🙂 Aztán az átalakítások: 3. most más tényleg nem görbülő kormány, magasítás, jajj a fékcső rövid és napestig sorolhatnám. 🙂 Minden egyébbel természetesen egyetértek! Nincs is jobb, mint felfedezni vele minden olyan helyet, ahová másoknak eszükbe sem jut elindulni. Macko: Azért túrázni csak elpötyögsz vele. Arra azért közel tökéletes, nem? Vagy tényleg igaz, hogy ami van sohasem elég? 🙂

FeR1 -
Egészen addig nem gond, hogy hegesztett az idom és/vagy karcos, amíg nem szeretnéd eladni. Mert, ha eladsz valamit, szeretnéd a legtöbbet kapni érte, ha viszont veszel, akkor meg minél kevesebbet akarsz fizetni. Akkor csak olyan motort vennél, ami terepet soha nem látott, mert nem hinnéd el a gazdájának, hogy megkapott minden karbantartást. Bár én ezzel a Tenerével úgy vagyok, hogy nem szeretném eladni. Bár őszintén szólva, egy jóféle KTM 950/990 Adventure mozgatja a fantáziámat. 🙂

Előző bejegyzés

Kiesett a magyar quados, zárkózik a címvédő motoros

2014. január 08., szerda
Dakar

Következő bejegyzés

Sokkoló balesetmegelőzés

2014. január 08., szerda
Biztonság

Ezeket olvastad már?

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

2025. december 13., szombat

A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.

Elolvasom »
Honda Unveils V3R 900E-Compressor

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt