A filmen a gyári csapat három versenyzője, Marc Coma (háromszoros bajnok), Ruben Faria (tavalyi ezüstérmes) és Francisco ‘Chaleco’ Lopez mutatják be versenygépüket, illetve mesélnek a felkészülés évéről úgy technikai, mind emberi oldalról.
Coma – aki vállsérülése miatt kényszerűen kihagyta a 2013-as viadalt – elsődleges feladatának azt tekintette, hogy fizikailag abszolút tökéletes állapotban legyen mostanra. Természetesen rengeteget dolgoztak a 2014-es versenymotoron is, amely igen jelentős változásokon esett át elődjéhez képest. Kisebb és könnyebb is lett, ugyanakkor erősebb. Coma szerint a technikás szakaszokon emiatt sokkal gyorsabbak lesznek, mint a régi vassal – az új ugyanis könnyebben kezelhető és vezethető lett.
A portugál Faria szerint a 2014-es viadal nagyon kemény lesz, mert nehezebb szakaszokon fog vezetni a korábbiaknál. Némi technikai ínyencséggel ő is megajándékoz: elárulja, hogy az első váznyúlvány karbonból készült, ez is hozzájárult, hogy sikerült jelentős súlyt megspórolniuk a mérnököknek. Ugyanakkor az új első és hátsó futóműnek köszönhetően sokkal kezesebb lett a motor.
A harmadik versenyző, a chilei Lopez arról beszél, hogy milyen előnyökkel jár számára ahhoz a csapathoz tartozni, akik az elmúlt évtizedben egyeduralkodók voltak a Dakaron. Mind technikai felkészültségét, mind pedig a verseny során szükséges szervezést tekintve kiemelkedik a mezőnyből a gyári KTM alakulat. Ugyanakkor hozzáteszi azt is, hogy most lesz a legerősebb a konkurens márkák támadása – a két maratoni szakasz pedig különösen izgalmassá teszi majd az idei ralit.
Végezetül mind a hárman elmondják, mennyire megnehezítette számukra a felkészülés évét csapattársuk, Kurt Caselli elvesztése. Hiszen ők együtt dolgoztak vele a motor tesztelési munkálataiban, így nem is csupán egy versenyzőtársat, hanem egy családtagot is gyászolnak a személyében. Marc Coma fejezi be nagyon szépen a film végén: azért lenne nagyon jó megnyerni a 2014-es Dakart, hogy ezt a győzelmet Kurt emlékének ajánlhassák!
Végezetül pedig következzen egy olyan technikai adattábla, amit a korábbi években nem hozott nyilvánosságra a KTM – most azonban megtették. Ezek Marc Coma motorjának hivatalos gyári adatai:
KTM 450 Rally Factory |
|
Motor |
Egy hengeres négyütemű négy szelepes OHC benzinmotor |
Lökettérfogat (ccm) |
449,3 |
Furat x löket (mm) |
95,0 x 63,4 |
Sűrítés |
12,8:1 |
Teljesítmény (kW/LE) |
50/68 |
Üzemanyag ellátás |
Keihin EMS EFI, 2 állandó nyomású üzemanyag-pumpa |
Indítás |
Elektromos önindító |
Tengelykapcsoló |
Hidraulikus működtetésű többtárcsás olajos |
Váz |
Króm-molibdén |
Segédváz |
Önhordó üzemanyag-tartály |
Első felfüggesztés |
52 mm átmérőjű WP fordított teleszkóp |
Hátsó felfüggesztés |
WP központi rugóstag |
Első fék |
300 mm átmérőjű szimpla tárcsa |
Hátsó fék |
240 mm átmérőjű szimpla tárcsa |
Első/hátsó kerékméret |
1.60 x 21”/2.50 x 18” |
Első/hátsó gumiméret |
90/90-21”/140/80-18” |
Lánc |
X-gyűrűs 5/8 x 1/4” |
Kipufogó |
Titánium végdob |
Ülésmagasság (mm) |
958 |
Üzemanyag kapacitás (l) |
39,5 |
Száraz tömeg (kg) |
140 |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »