A Honda egy új versenymotorral rukkolt elő a jövő évi versenyidényre. Az RCV1000R-t úgy tervezték, hogy megfeleljen a 2014-es MotoGP szabályainak, amelyek könnyebbé teszik – némileg különböző előírásokkal – a nem gyári csapatok indulását is a gyáriakkal szemben.
Az új szabályok értelmében az egész szezon során 12 blokkot használhatnak fel (5 helyett), az üzemanyagtank térfogatát is 23,8 literre növelték, viszont mindegyiküknek egyforma Magneti Marelli elektronikát kell alkalmazniuk egész évben. Nem kapja meg a gyári RC213V versenygép váltóját és a motorblokk felépítése is eltérő lesz, így “csak” 235 paripa fog randalírozni a lovas feneke alatt. Nem mintha ez kevés lenne, de kissé elmarad a gyárak által szponzorált csapatok versenymotorjaitól. A futómű beszállításával az Öhlinst bízták meg, a fékekről pedig a Nissin gondoskodik.
Nincs hivatalos adat a Honda árával kapcsolatban, de a szakértők becslése szerint mintegy 1,6 millió dollárra azért szükségünk lesz, ha be szeretnénk nevezni egy RCV1000R nyergében a 2014-es GP szezonra.
Eddig négy motorról tudunk, amelyek vevőkre találtak. Az egyiket a Gresini Honda csapata tette Scott Redding, az ifjú brit versenyző alá, a másodikat Karel Abraham próbálgatja a Cardion AB jóvoltából. A másik két versenygépet a Power Electronics Aspar csapata tette a bevásárlókosarába, hogy Nick Hayden és Hiroshi Aoyama vigye őket győzelemre.
A 2013-as év utolsó MotoGP futamát követően Valenciában egyből nekiállt tesztelni az Aspar csapat párosa, Hayden és Aoyama. Az amerikai versenyzőnek sikerült több mint 70 kört megtennie az RCV1000R-rel – a tesztkörök ideje csak két másodperccel volt rosszabb az idei év bajnoka, Marc Marquez legjobb eredményétől: egészen pontosan 1 perc 32,576 másodperc alatt ért körbe leggyorsabban az új motorral.
Azonban még mindig egy korai szakaszában tart a program, rengeteg tesztelésre van szükség. Nicky Hayden így nyilatkozott: “Ez egy új projekt és hosszú út áll még előttünk, de ez az, ami érdekessé teszi az egészet. Nagyon élveztem az ismerkedést a motorral, bár sokat kell még tanulnom és ki kell építenem a kapcsolatot köztem és a technika között. Ennek ellenére, az első tesztelés után is nagyon boldog vagyok! Összességében nagyon sokat segített nekem a csapat, egész nap mérnökök sürögtek körülöttem. Látom, hogy még rengeteg munka van hátra, de az alapok megvannak és szilárdak. Minden adott volt ahhoz, hogy egy jót motorozzunk. Jó lett volna néhány erősebb körrel befejezni a tesztet, de mindent összevetve meg vagyunk elégedve és örülünk.”
Végezetül pedig tekintsünk meg egy videót, amelyen keresztül bepillantást nyerhetünk a tesztelés fázisába, Casey Stoner MotoGP versenyző segítségével!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »