A korábban már nyakunkba zúdított 2014-es dömpingen felül bemutatott három újabb bringa közül a legfeltűnőbb talán a Gold Wing F6C, amely a korábbi Valkyrie sorozat 1987 óta élő hagyományait viszi tovább: a legnagyobb aranyszárnyas túrabálnák alapjaira épülő criuser. A legújabb, 2014-es generáció is egy hosszú és lapos szörnyeteg lett a megszokott, 1’832 köbcentiméteres hathengeres boxer elrendezésű erőforrással és nulla szélvédelemmel.
A lecsupaszításnak hála nem kevesebb mint 70, azaz hetven (!!!) kilót sikerült faragni a tömegből, így a gyárilag is erőteljesebb akusztikájúra hangolt dupla kipufogó ordításával együtt vélhetően tényleg komoly motorozási élményt fog majd nyújtani leendő tulajdonosainak. Ennek érdekében módosították a futóművet is: más a villaszög és az utánfutás, illetve külön kiemelik a 49,9-50,1 százalékos tengelyterhelés-megoszlást, amely valóban jó vezethetőséget sejtet. Na de van ugye a puding, meg az ő próbája…
Az idén bemutatkozott retró modell, a CB1100 is változik a következő modellévre. A “sima” CB1100 is hat sebességes váltót kap, így a hosszabb távú utak is nyugodtabbak lesznek, de a fogyasztás is mérséklődni fog – nem mint ha ez utóbbival komoly baj lett volna. Új irányjelzők teszik majd megkülönböztethetővé a modellt elődjétől, de ami ennél fontosabb, az a módosított műszerfal, ahol váltófokozat-kijelzés és a fogyasztás is látható lesz. A 2014-es modellévre megjelenik egy új szín is: a Graphite Black fekete könnyűfém felnijeivel valóban mutatósan néz ki.
Komolyabb változásokat hoz a CB1100EX, amelyet fűzött kerekeiről és dupla kupufogójáról azonnal fel fogunk ismerni. A hat sebesség és az informatívabb műszerpanel itt is magától értetődik, azonban a magasabbra került fényszóró mellett nagyobb üzemanyag-tartály (plusz 2,9 liter az alapváltozathoz képest), kényelmesebb ülés és átrajzolt oldalidom is jellemzik a változatot.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »