Mindig elhangzik a bölcsesség a motorosok közti eszmecseréknél: ne a közúton száguldozz – ha feszegetni akarod a határokat, MENJ VERSENYPÁLYÁRA! Ha jól számolom, idén lesz 16 éve, hogy versenypályán tartunk vezetéstechnikai tréningeket – pedig ezek meghatározó része nem a pályamotorozást célozza meg, hanem a közúti kanyartechnikákkal foglalkozik. Csak azért tartjuk ott, mert biztonságosabb. Hiszen itt nincs kavics az úton, meg szembe sem jönnek. Na most történt egy baleset, amelynél bebizonyosodott, hogy így ebben a formában ez sem igaz…
Az eset az Amerikai Egyesült Államokban, Georgia Államban, a Roebling Road Raceway versenypályán történt. Ahol is éles motorverseny zajlott – tehát nem nyílt nap volt, de még csak nem is szabadedzés. Hanem maga a verseny. A motor, amelyen a fedélzeti kamera volt, egy kizárólag versenycélokra épített Yamaha R1. Pilótája rutinos versenyző. Ráfordult az egyik egyenesre, és éppen ötödik teligázon gyorsított, amikor 200-210 kilométer/órás tempó között meglátta a pályán keresztbe igyekvő mentőautót.
Az észleléskor megállni már esélye sem volt, így a legkisebb rosszat választotta – amúgy nagyon helyesen. Egy nagyon határozott kormánymozdulattal az eleje felől kerülte a mentőt (a háta mögött esélye sem lett volna már elmenni, az túl nagy irányváltás lett volna). Így azonban lefutott a pályáról, a füvön pedig már elkerülhetetlen volt a baleset. Csak az volt a tét, hogy minél kisebb sebességgel essen el. Na de nézzük inkább videón!
Ráadásul volt ám tőle jobbra egy másik motor, amelynek vezetője nem tudta elkerülni az ütközést. Nekiment a mentőnek, az ő motorja ki is gyulladt. Szerencse a döbbenetes tragédiában, hogy egyik pilóta sem sérült meg! Lett ugyan két totálkáros versenymotor, ami ilyen okból teljességgel megengedhetetlen kellene hogy legyen. Hogy mi a tanulság? Talán nincs is – leszámítva, hogy az életben bizony a teljesen lehetetlennek képzelt dolgok is megtörténhetnek. (A versenyt szervező WERA vizsgálja az incidens okait, hogy kinek a hibájából indult el a pályán keresztbe az egyébként sérült versenyzőt szállító mentőautó.)
Fotó: visordown.com
Cimkék:
Az Indian Chief Bobber limitált kiadását közösen tervezte meg a két ikonikus amerikai cég, a végeredmény a Dark Horse lett.
Elolvasom »Angliában, limitált sorozatban készül a méregerős Hayabusa. A lóerőket csak tippelni merik, a vételár viszont nagyon is konkrét.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »