Annyi biztos, hogy a frissen alapított brand komolyan gondolja magát. Valószínűleg tetszettek nekik a klasszikus amerikai cruiserek, így nekifogtak, hogy megcsinálják kínai változataikat. Persze mindennel úgy túllőttek a célon, hogy arra nehéz szavakat találni. Az induló modellpalettából két típust nézünk most meg – azt még nem tudjuk, hogy követendő, esetleg elrettentő példaként. Jöjjön a Xiangshuai Traveler XS 800 és a Wolverine XS 800!
Kezdjük is az öncélúság guruló szobrával. A Xiangshuai nem kevesebbet tűzött ki maga elé célként, mint egyfajta custom cruisert teremteni – de széria motorkerékpárként. A Wolverine szigorúan a megjelenésre öszpontosít és konkrétan letojja a használati értékeket. Egy személyes, alacsony és hosszú építés, és ami az egészet vitán felül egyedülállóvá teszi: a 360-as hátsó gumi!
A helyzet az, hogy ebben a méretben az egész gumiiparban csak az Avon és a Vee tires kínál abroncsot. Na meg persze vehetünk gyárit is, amikor elkopott a Xianshuai Wolverine hátsója. Azt ugyanis a világszerte komolyan elismert hazai gyártó, a Kingtyre készíti. 😀 A gumi elkopása amúgy lehet, hogy nem lesz olyan gyors. Egyrészt a gép pokoli kényelmetlennek fest, másrészt 288 kilós tömegét egy 800 köbcentis V2-es mozgatja 52 lóerővel és 57 newtonméternyi nyomatékkal. Szóval nem fogsz hosszú gumicsíkokat húzgálni vele.
Egy nagy fokkal használhatóbbnak tűnik a Xiangshuai másik újdonsága. Ő egyenesen a luxus-túra cruiserek között lép színre – de nem a giga-köbcentis kategóriában, hanem a középosztályban. Őt is 800-as V2 mozgatja, amely itt valamilyen oknál fogva 61 lóerős legnagyobb teljesítménnyel és 72 newtonméteres csúcs-nyomatékkal rendelkezik. A Traveler lényege a maximális kényelem és magas felszereltség. Hatalmas ülések, háttámla, karpárnák, dobozrendszer, audio központ négy hangszóróval – amit egy Harley-Davidson vagy egy Indian kínál, azt Kína is kínálja! (Gondolják ők…)
Elöl 140/70-17, hátul 200/50-17 méretű gumikat találunk, a fékek pedig nem kínai gyárból, hanem a Nissintől érkeznek. Ezen úgy néz ki, nem mertek spórolni, hiszen a 332 kilós tömeget mégis csak meg kell állítani valahogy! Igaz, a nagy példaképekhez képest kevesebb, mint fele lökettérfogatú erőforrással a Xianshuai Traveler által elérhető csúcssebesség nem több 160 kilométer/óránál. Európai forgalmazásról egyelőre szó sincs – de a kínai ára forintra átszámolva 3,3 millió. Úgyhogy zárszónak mégis nyeljünk egyet…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »