Egy tisztességes összehasonlító teszt fogja erre a kérdésre igazán megadni a választ, de egy kicsit elidőzhetünk azon, hogy az eddigi bemutatók alapján milyen csomagot kínál nekünk 2023-ban a Suzuki és a Honda. A célfeladat mindkét motor esetében azonos. Alapvetően onroados (hehe) használat, elég ígéretes konstrukcióban ahhoz, hogy esetleg könnyebb tereptől se riadjon vissza a tulajdonos. Jobb esetben, ugye. Erre a matekpéldára pedig elég hasonló választ adott mind a két gyártó. V-Strom 800DE VS. XL750 Transalp, lássuk!
Először is ott van a legnyilvánvalóbb tényező: a blokk. Mindkét gyártó a mai kor normáinak megfelelően soros kéthengeres felépítésben gondolkodott, egy leheletnyivel a valós 800 köbcentis lökettérfogat alatt. A főtengelyt 270 fokban ékelték el, ami szintén bevett szokás a karakterisztika jegyében. A számháborúból azonban itt a Transalp jöhet ki győztesen, mert a 92 lóerő mégiscsak jobban hangzik a 83-nál, noha a valódi felhasználóélményben a Suzuki javára szólhat a hamarabb megérkező forgatónyomaték.
Motor | Honda XL750 Transalp | Suzuki V-Strom 800DE |
Teljesítmény | 91,8 LE @ 9,500 f./perc | 83 LE @ 8,500 f./perc |
Forgatónyomaték | 75 Nm @ 7,250rpm | 78 Nm @ 6,800rpm |
Elékelés | 270° | 270° |
Gyorsváltó | Nincs | Elérhető opció |
Elméleti hatótáv | 390 kilométer | 440 kilométer |
Ami viszont igazán sokat számít, hogy a V-Strom több, mint 20 kilóval nehezebb lesz. És az azért marha sok tud lenni, pláne akkor, ha az ember lemerészkedik az aszfaltról. Bár a szabad hasmagasságot tekintve elhanyagolható a különbség, a látványosan hosszabb rugóutak jobban biztatnak a Strom off-road felhasználására, mint Transalp. Igaz, ez még csak puszta adat, nagyon sokat számít azoknak a rugóknak a puhasága, valódi viselkedése.
Motor | Honda XL750 Transalp | Suzuki V-Strom 800DE |
Menetkész tömeg | 208kg | 230kg |
Hasmagasság | 210mm | 220mm |
Rugóutak | 200mm/190mm | 220mm/220mm |
Ülésmagasság | 850mm | 855mm |
Felszereltségét tekintve pedig szintén a Transalp felé billenhet a mérleg. A kipörgésgátló finomabban állítható (igaz, nekem a sajátomon a két üzemmód + off is elég), az ABS mindkét motor esetében kapott minimalizált terepkompatibilis funkciót. A TFT kijelző mindkét motoron nagyon hasonló, de a Hondánál van lehetőség telefonnal szinkronizálni, ami 2023-ban már elvárható feature.
Motor | Honda XL750 Transalp | Suzuki V-Strom 800DE |
Kipörgésgátló | 5 állásos | 4 állásos |
ABS | 2 üzemmód + off-road | 2 üzemmód + off-road |
TFT | Igen | Igen |
Bluetooth | Lehetséges | Nincs |
Tehát ha össze akarjuk foglalni, akkor a puszta specifikációk alapján a Transalp erősebb, könnyebb és jobban felszerelt. Cserébe egy kicsit rövidebb a rugóút, alacsonyabb a szabad hasmagasság és kisebb az egy tankkal megtehető hatótáv. De azért ne felejtsük el: a motorozás autóskártya. És egy rettenetesen fontos tényező még hiányzik: az ár.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »