Tegye fel a kezét, akinek nem az volt az első kérdése, miután elolvasta a címet, hogy ez miért nem jutott még senkinek eszébe! Évtizedek óta milliméterről milliméterre, adatról adatra reszelik a motoros bukósisakokat. A légzsákos motoros felszerelések szintén hosszú évek óta elérhetőek – igaz, egyelőre igazságtalanul méregdrágán. Mégis 2022-re jutottunk el oda, hogy az Airoh előálljon a kombinált elképzeléssel.
Rendben, ne legyünk igazságtalanok, a spanyol APC bukósisakgyártó már korábban is elsütötte az ötletet, hogy nyaki gerincet támasztó légzsákkal készítsen bukósisakot, valahogy mégsem futott nagyot, annak ellenére, hogy ez a típusú sérülés kifejezetten gyakori, a következményei pedig félelmetesek lehetnek.
Az Airoh talán már van akkora brand, hogy a légzsákspecialista Autolivvel közösen fejlesztett sityak új szintre emelje a biztonságos motorozásról szőtt elképzeléseinket. Az EICMA-n bemutatott prototípus leglenyűgözőbb része, hogy a kész tanulmány mennyire bukósisak forma maradt. Nincsenek furcsa, idegenül ható kiálló részek, viselhető, hétköznapi cuccnak tűnik. Az eddigi mérések szerint mégis úgy 50 százalékkal tudják vele csökkenteni a fejet érő beható erők mértékét.
Cimkék:
Hivatalos megerősítés híján egy újabb információmorzsával kell beérnünk a Harley-Davidson Pan America 975 megjelenéséről.
Elolvasom »Megérkezett a középméretű japán túraenduró dömping. A Suzuki V-Strom 800DE és az XL750 Transalp nagyon hasonlót kínál.
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »Egykoron a Yugotours szervezte a Jugoszláv társasutakat. Mi most magunknak szerveztünk egy motoros túrát a Balkán irányába.
Elolvasom »A világ legmotorizáltabb részén rengeteg hasonló moped rohangál - felénk a Malaguti Spectre GP 125 versenytárs nélkül támad.
Elolvasom »Motorosként az egyik legjobb dolog új motort venni. Hát még akkor, ha mi bonthatjuk ki a dobozból és mi szereljük össze!
Elolvasom »