Tegye fel a kezét, akinek nem az volt az első kérdése, miután elolvasta a címet, hogy ez miért nem jutott még senkinek eszébe! Évtizedek óta milliméterről milliméterre, adatról adatra reszelik a motoros bukósisakokat. A légzsákos motoros felszerelések szintén hosszú évek óta elérhetőek – igaz, egyelőre igazságtalanul méregdrágán. Mégis 2022-re jutottunk el oda, hogy az Airoh előálljon a kombinált elképzeléssel.
Rendben, ne legyünk igazságtalanok, a spanyol APC bukósisakgyártó már korábban is elsütötte az ötletet, hogy nyaki gerincet támasztó légzsákkal készítsen bukósisakot, valahogy mégsem futott nagyot, annak ellenére, hogy ez a típusú sérülés kifejezetten gyakori, a következményei pedig félelmetesek lehetnek.
Az Airoh talán már van akkora brand, hogy a légzsákspecialista Autolivvel közösen fejlesztett sityak új szintre emelje a biztonságos motorozásról szőtt elképzeléseinket. Az EICMA-n bemutatott prototípus leglenyűgözőbb része, hogy a kész tanulmány mennyire bukósisak forma maradt. Nincsenek furcsa, idegenül ható kiálló részek, viselhető, hétköznapi cuccnak tűnik. Az eddigi mérések szerint mégis úgy 50 százalékkal tudják vele csökkenteni a fejet érő beható erők mértékét.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »