Patinásodó Hondás közhely, hogy minél fiatalabb egy Transalp, annál kevésbé alkalmas arra a fajta terephasználatra, ahonnan ez az egész indult. Lőjük is le gyorsan a poént: ezt az ebből a szemszögből negatívnak tekinthető fejlődési ívet az új motor sem töri meg. Cserébe egy egész korrekt aszfaltos túraendurót kapunk, amivel azért a könnyebb, murvás utaktól nem kell megijedni. És végtére is valahol ez a legtöbb vásárló igénye, nem?
Az új Transalp ugyanazt a soros kéthengeres motorblokkot kapta, amit a Hornet. Ennek hatalmas előnye, hogy a 92 lóerő és a 75 newtonméter széleskörűen használható erőt ígér. Ha a Yamaha Ténéré 74 vagy mondjuk az új Suzuki V-Strom 83 lóerejéhez mérjük, akkor talán ez lehet a motor legnagyobb fegyverténye.
Ráadásul a Honda legalább a kerékméretet eltalálta: előre 21-es, hátra 18-as küllős felnik kerültek, ami már csak azért is nagyon fontos, mert igazán hardcore terepgumit ebben a méretben gyártanak. Csakhogy, de, azonban, he! A 210 mm-es szabad hasmagasság nem is tűnik kifejezetten rossznak, de az az alul elvezetett kipufogó elég sérülékenynek ígérkezik. Rendes haspáncél úgyis kell rá, de ha az elől 200 milliméteres rugóutat mondjuk az új Strom 220-asával vetjük össze, akkor első ránézésre nem a Honda tűnik terepképesebbnek. Ahogy a hátsó kerék 190 milliméteres kerékmozgási tartományát is érdemes összevetni házon belül mondjuk az Adventure Sports Africa Twinnel, ahol ugyanez az érték 240 mm. Kíváncsian várjuk, hogy a valóságban mit mutat!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »