Nem is jöhetett volna ki jobban az Aprilia számára, hogy megünnepelje a ma is változatlan formában létező versenyszekciójának 30 éves létrejöttét és egyúttal első sikereit. De tényleg: láttátok a tegnapi GP-t? A noalei gyártó csapata az idei évben látványosan versenyképes, még akkor is, ha az elsőségért tovább kell nyújtózkodni. Így aztán nem csak időszerű, de teljesen hiteles is az újonnan bemutatott RSV4 XTrenta, ami egy pályamotor kivitel. De még milyen!
Ha csak a száraz adatokat nézzük, az is beszédes: 230 lóerő, 165 kg. Izgalmas, hogy az XTrenta egyenesen az RS-GP-től hozott le néhány fejlesztést. Először is felkerültek rá ugyanazok az első és hátsó kompozit légterelő elemek, amelyek a MotoGP versenymotoron is láthatóak. Aztán ott van még a hátsó kerék előtti alsó szárny is, amit csak kanál néven emlegetnek, és a Marchesini felnin feszülő hátsó abroncs túlmelegedésének esélyét csökkenti.
Sikerült javítaniuk az RSV4 blokk kompresszió értékeit. Az 1.099 köbcentis V4-es motor, az alá rakott SC-Project rendszerrel együtt így 230 lóerőt facsar ki magából. Ehhez rákerültek a Superbike származék Tecnoracing víz- és olajhűtők. Az elől és hátul lévő Öhlinseket az utcai felől a pályahasználat felé hangolták, a fékeket pedig Brembo GP4-MS-ekre cserélték, 330-as T-drive tárcsákkal. Na és mit kóstál a felső polc? 50.000 eurót, azaz húszmillió forint feletti vételárat. Ráadásul csak 100 darabot értékesítenek belőle.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »