Egy nyílt forráskódú önvezető operációs rendszert fejlesztő cégcsoportba, a Tier IV-be fektetett bele egy szabad szemmel is jól látható összeget a Yamaha. Ráadásul tették ezt már harmadjára. Nem kérdés, hogy a japán márka komoly és szükségszerű irányvonalnak tekinti a vezetést segítő technológiákat.
Mert bár alapvetően önvezető technológiáról beszélünk, ha jól végiggondoljuk, a motorok esetében az önvezetés lényegében lehetetlen. A létjogosultsága mindenképpen nehezen értelmezhető. Valószínűleg nem is direktben erről van szó.
Ez a harmadik alkalom, hogy a Yamaha jelentős mennyiségű pénzt költ a Tier IV által kínált rendszerbe. 2017 után 2019-ben, majd most, az idei évben. Összesen 12,1 milliárd jent költöttek el náluk. Nehezen elképzelhető, hogy egy nem működő alternatívára szórják a pénzt. A veszélyhelyzeti elkerülés, a veszélyfelismerés és az olyan, akár komfort szinten is vezetést segítő technológiák, mint az adaptív tempomat vagy az elektromos motorok eco módjainak vezérlései viszont egyre fontosabb területekké válnak.
Cimkék:
Megérkezett és a polcokra is került az AGV Tourmodular 2022-es frissítése, ami teljesíti az ECE 22.06 szabványt.
Elolvasom »A Volvo, a Lotus, a Polestar vagy a QJ Motor anyavállalata, a Geely óriás új high-end motormárkát hoz létre. Ez lesz a PFMoto.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »