Egy nyílt forráskódú önvezető operációs rendszert fejlesztő cégcsoportba, a Tier IV-be fektetett bele egy szabad szemmel is jól látható összeget a Yamaha. Ráadásul tették ezt már harmadjára. Nem kérdés, hogy a japán márka komoly és szükségszerű irányvonalnak tekinti a vezetést segítő technológiákat.
Mert bár alapvetően önvezető technológiáról beszélünk, ha jól végiggondoljuk, a motorok esetében az önvezetés lényegében lehetetlen. A létjogosultsága mindenképpen nehezen értelmezhető. Valószínűleg nem is direktben erről van szó.
Ez a harmadik alkalom, hogy a Yamaha jelentős mennyiségű pénzt költ a Tier IV által kínált rendszerbe. 2017 után 2019-ben, majd most, az idei évben. Összesen 12,1 milliárd jent költöttek el náluk. Nehezen elképzelhető, hogy egy nem működő alternatívára szórják a pénzt. A veszélyhelyzeti elkerülés, a veszélyfelismerés és az olyan, akár komfort szinten is vezetést segítő technológiák, mint az adaptív tempomat vagy az elektromos motorok eco módjainak vezérlései viszont egyre fontosabb területekké válnak.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »