Egy nyílt forráskódú önvezető operációs rendszert fejlesztő cégcsoportba, a Tier IV-be fektetett bele egy szabad szemmel is jól látható összeget a Yamaha. Ráadásul tették ezt már harmadjára. Nem kérdés, hogy a japán márka komoly és szükségszerű irányvonalnak tekinti a vezetést segítő technológiákat.
Mert bár alapvetően önvezető technológiáról beszélünk, ha jól végiggondoljuk, a motorok esetében az önvezetés lényegében lehetetlen. A létjogosultsága mindenképpen nehezen értelmezhető. Valószínűleg nem is direktben erről van szó.
Ez a harmadik alkalom, hogy a Yamaha jelentős mennyiségű pénzt költ a Tier IV által kínált rendszerbe. 2017 után 2019-ben, majd most, az idei évben. Összesen 12,1 milliárd jent költöttek el náluk. Nehezen elképzelhető, hogy egy nem működő alternatívára szórják a pénzt. A veszélyhelyzeti elkerülés, a veszélyfelismerés és az olyan, akár komfort szinten is vezetést segítő technológiák, mint az adaptív tempomat vagy az elektromos motorok eco módjainak vezérlései viszont egyre fontosabb területekké válnak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »