Ma már nálunk sem ismeretlen, hogy a versenypályákon is létezik zajkibocsátási limit. Gondolj csak a Hungaroringre! Franciaországban is csupán annyi történik, hogy a pályákra vonatkozó általános érvényű 102 decibeles legnagyobb hangoskodási határérdtéket 95 decibel értékre csökkentik 2024-től.
A korlátozás, az ésszerűség határain belül tartva nem vonatkozik a világbajnokságok futamaira. Azaz az eddigiekhez hasonlóan lehet MotoGP vagy WorldSBK futamokat tartani az országban.
A zajkibocsátási korlátozások inkább a pályanapokra járó közönséget érintik, azonban sokakat igencsak rosszul. Hiszen már a tiroli korlátozások kapcsán is láthattuk, hogy a 95 decibeles felső határérték számos teljesen gyári kipufogós motort is kizár. És nem feltétlenül extrémen nagy teljesítményű vadállatokat, hanem mondjuk a Honda CB650R-t. A rendelkezés azonban nem csak az aszfaltozott versenypályák látogatóit érinti. A krosszmotorokat 109-re kell lehalkítani 112 decibelről. A kétütemű enduróknak 104-ről 101-re, míg négyütemű társaiknak 106-ról 103 dB-re kell csendesedniük.
Cimkék:
Merész vállalás, hogy a spanyol Baja Espana Aragon tereprali versenyen (közel) stock Pan Americával indul a Harley-Davidson.
Elolvasom »Az továbbra sem tiszta, hogy pontosan melyik piacokra szánja a CFMoto a 450SR-t, de nem csak ázsiaira.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »