Sokadszorra is ismétlem saját magamat: tök jó nézni, ahogy egy gyártó termékei évről évre fejlődnek. Amikor egy szinte múlt nélküli márka folyamatosan figyeli a piac és a vásárlók igényeit – és mindent meg is tesz annak érdekében, hogy a kedvünkben járjon. A Niu arra jött létre, amire a négykerekűek világában a Tesla: kizárólag az elektromos közlekedést akarja szolgálni. Mégpedig olyan szemlélettel és “okossággal”, ami a versenytársaknak bizony komolyan feladja a leckét. Ez igaz volt már az általunk legelőször tesztelt Niu robogóra is. Mivel a cég mindössze 2014-ben alakult, akkor azért még lehetett érezni a járműfejlesztés során szerzett tapasztalatok hiányát – akár a futóműre, akár az ergonómiára gondolunk. Azonban villámgyorsan hatalmasat léptek előre – a tavaly megjelent Niu MQi GT már mindenben toronymagasan jobb volt. Igazából legfeljebb abba lehetett volna ott belekötni, hogy egy A1-es jogsival vezethető robogó azért mehetne gyorsabban is 70-75 kilométer/óránál… Mondjuk aki autópályán jár be agglomerációból a nagyvárosba, annak ez jól jöhet. Nos, a Niu ezt a kérést is megoldotta: megjelent az EVO változat, amellyel több napot jártunk, hogy valójában kiismerhessük, milyen.
Nehéz szívvel mondanám azt, hogy ha rendes nagyvárosi ember lennék – aki heti öt napot bejár a munkahelyére -, el tudnék képzelni alkalmasabb közlekedési eszközt a Niu MQi GT EVO-nál. Tényleg simán alkalmas akár agglomerációs szinten is a lótás-futásra. A hihetetlenül felhasználóbarát szoftverezése pedig igazi 21. századi közlekedőtárssá teszi. A mobilos alkalmazásról mindent meg tudsz oldani, akár a családon belül többen is jól használhatják. Két felnőtt akár egyszerre is. Azt kell alaposan végiggondolni: ki fogod-e valóban használni a többlet teljesítményt – mert a jó harminc százaléknyi felárat csak akkor fogja tudni megszolgálni. De akkor meg fogja tudni!
Egy A1-es kategóriájú, tehát alapvetően városba tervezett robogóhoz ez a teljesítmény, gyorsulás és végsebesség már teljesen korrektül passzol. Tökéletesen megy, és teszi ezt hangtalanul suhanva – ami igazi élmény abban az esetben, ha közlekedőtársként tekintünk rá.
A futómű továbbra is szög egyszerű, de abszolút korrektül teszi a dolgát. Nem kell semmi extrát várni tőle – ezen a téren is egy normál közlekedési eszköz az MQi GT EVO.
Kipörgésgátlóra nyilván semmi szükség, de én egy blokkolásgátlót azért nagyon szívesen látnék ezeken a járműveken. Gondoljunk bele: többnyire motoros vezetéstechnikai képzettség nélküli vezetők ülnek fel rájuk – és azért 100 körüli tempónál már könnyű elbaltázni valamit… Egyébként teljesen jól használható így is – de csak megnyugvás lenne mindenkinek legalább egy egycsatornás ABS.
A mindennapi használat a legerősebb oldala – hiszen arra építették. Talán az egyetlen “hiány” az ülés alatti két akku, amelyek miatt ott nem sok hely marad. Így erősen ajánlott egy hátsó doboz – és akkor már tökéletes mindennapi társa lesz azoknak, akik nem mennek 50-60 kilométernél többet naponta.
A komoly többlettudáshoz sajnos komoly felár is tartozik. De amennyiben ezt a tudás-pluszt valóban ki tudod használni, akkor jól jársz. Mert utána hamar visszahozza a befektetést a benzinkutak elkerülése miatt!
Cimkék:
Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »