Szépen, sorban hozza vissza a Honda az egykor szép, már egyenesen mitikussá ért neveket. Van újra NT, újra lesz Transalp és most már Dominator is? A japán gyártó ugyanis újra levédette az NX 500 nevet Európában. A nagy előd, a 650-es egyhengeres 1988-ban jelent meg, majd 2000-ben utód nélkül maradt (az SLR-eket és FMX-eket nem számítva), míg kisebb, 500-as testvére 1988 és 1990 között élt.
A német Motorrad magazin információ szerint ez a motor is illeszkedni fog a Honda platformokban gondolkodó stratégiájába. Bár a perifériákról nem szól a fáma, a blokk – természetesen ez logikus is – a jól bevált kéthengeres, 471 köbcentis, folyadékhűtéses egység lesz. Az, ami a CB500X-ben is dolgozik. Csupán egy szépséghiba, egy ropogós homokszem alkalmatlankodik a fogaskerekek között: a Dominator név immár a Nortonhoz tartozik.
És ha már CB500X! Hiszen a Hondának éppenséggel akad fél literes túraendurója. Milyen szerepet kaphat egy NX 500 a palettán? A legszebb elképzelések szerint a platform leginkább off-road kompatibilis változatára számíthatunk, 21-es első kerékkel, hosszú rugóutakkal és elismerésre méltó hasmagassággal, terepralis megjelenéssel.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »